• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik getallen die in 1 rij staan splitsen over 2 rijen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kleinedwerg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2016
Zie afbeelding.
Ik wil graag het abonnement bedrag van 4,99 op een regel daarboven neerzetten. het zijn erg veel regels en om dit handmatig te doen is bijna niet te doen.

Is dit überhaupt mogelijk in excel?

dit is hoe het er nu uitziet.
Nu.jpg

wat ik graag wil is dat ik met een formule of iets de kolom waar 4,99 in sta op een rij erboven kan zetten zoals hieronder:
gewents.jpg

Plaats graag een excel-voorbeeldbestand ipv een plaatje.

Je ziet als je de cel aanklikt een zwart vierkant. Als je daarin rechts onderin op het kleine vierkantje drukt en sleept krijg je een nieuw kader te zien wat gestippeld is. Dit kader sleep je over de cellen die je wilt vullen en vervolgens laat je los. Dan neemt Excel de cel waar je in begonnen bent over op alle cellen in het nieuwe kader.

Mocht Excel bijvoorbeeld een reeks starten (het gaat optellen of dingen veranderen in de waarde die je niet wilt), dan kun je direct na het loslaten van je nieuwe kader op de knop drukken die rechts onderin je nieuwe kader verschijnt ('opties voor automatisch doorvoeren'). Daarin kun je selecteren welke manier Excel moet hanteren bij het doorvoeren.

Anders moet je deze eens testen intussen:

Code:
Sub cobbe()
For Each cl In Range("D1:D5000")
 If cl <> "" Then
    Rows(cl.Row).EntireRow.Insert , CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
    Cells(cl.Row, 4).Cut Destination:=Cells(cl.Row - 1, 4)
 End If
Next
End Sub

Voorbeeld bestand excel

Dankjewel voor jullie reacties. Het slepen weet ik :).
Maar het gaat erom dat wat in kolom D staat de 4,99 net een regel boven komt te staan. dit wil ik namelijk apart op de factuur laten zien.
voorbeeld.jpg

hier het voorbeeldbestand excel: Bekijk bijlage voorbeeldbestand.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan