• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe kan ik gevens wissen,zonder formules te wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Gebruik een Excel bestand met codes om BTW te berekenen.

Maar nu wil ik gegevens wissen en met een schoon Excel bestand weer verder gaan in het 3e kwartaal.

Maar hoe kan ik alle data in dit Excel bestand wissen ,maar zo dat de formules blijven staan. ?
 
door alle cellen te wissen waar geen formules in staan


mvg
Leo
 
Zoiets?

Code:
Sub VenA()
ActiveSheet.UsedRange.SpecialCells(2, 1).ClearContents
End Sub
 
Waar en hoe moet ik onderstaande code invullen? Of is de eerst aangedragen oplossing,legen van cellen makkelijker?

Sub VenA()
ActiveSheet.UsedRange.SpecialCells(2, 1).ClearContents
End Sub
 
Ik ben ook geen VBA kenner maar het hangt er van af wat je wenst.
Als het een 1 maal gebeuren is zou ik de optie van Leo gebruiken.
Indien je ieder kwartaal de gegevens wenst te wissen zou ik de optie van VenA gebruiken maar eventueel via een knop.
 
Waar en hoe moet ik onderstaande code invullen? Of is de eerst aangedragen oplossing,legen van cellen makkelijker?

Hoe moeten wij dat nu weten als je geen voorbeeldje plaatst?

Ik denk dat de meeste eenvoudige oplossing die van Leotaxi is. Maak een kopie van Q2. Haal alle getallen eruit en noem de kopie Q0. Je hebt nu een mooi leeg rekenblad die je elk kwartaal weer kan gebruiken. Wel steeds een nieuwe kopie maken en deze hernoemen.
 
In het vervolg een leeg bestandje maken en elk kwartaal daar een kopietje van maken.
 
die van Willem is nog het best, maar als je echt wilt wissen (gegevens kwijt)
even voorbeeld plaatsen.


mvg
Leo
 
Daarvoor heeft MS het sjabloon uitgevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan