Hoe kan ik het aantal karakters in een veld binnen Acces tellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kianzzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Omdat het niet altijd zo is dat de tekst met de meeste tekens de meeste plaats inneemt (er zijn lettertypes waar de v en de w niet dezelfde ruimte innemen, wat dus bij mij het geval is). Ik heb al de functie len(string) gebruikt om achter de lengte te komen, maar dan heb je inderdaad dus een probleem...iemand suggesties? Het gaat hierbij om etiketregels (dus naam, adres etc.). Om de langste etiketregel te achterhalen heb ik voor de len functie nog max gebruikt.

Bedankt voor de reacties.

Er zit niks anders op dan bij proportionele lettertypes de verschillende letters te meten, en de breedte ervan vast te leggen in een tabel. Of een categorie met breedtes maken, en die koppelen aan de verschillende letters, zodat je een indicatie hebt van de breedtes. Je kunt dan de M en W in dezelfde categorie zetten, de U en E bijvoorbeeld, en de l en i ook.
Als je die brongegevens hebt, moet je bij de invoer het aantal keren gaan tellen dat een letter voorkomt, en de breedte optellen bij het totaal; uiteraard ook met een breedte voor een spatie. Daar rolt dan een totaalwaarde uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan