HOe kan ik het beste PHP insluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc 05

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Kan iemand mij vertellen hoe ik een php script het beste kan insluiten binnen een pagina.
Mijn bedoeling is een php script vaker terug te laten komen op een pagina.

Code:
<?php include("test.php"); ?>
is dit de juiste manier of moet ik een juist een test.txt aanroepen en in het php bestand dat ik aanroep <? en ?> weglaten?

Als ik het op de manier doe zoals in de code moet ik dan wel <? en>? gebruiken in het script zelf of is het in php include alleen voldoende?

Is het ook mogelijk een php aan te spreken met een javascript zoals hier beneden en in het externe script de php-code te plaatsen?

Code:
<SCRIPT language="JavaScript" type="text/javascript" src="voorbeeld.js">

Groetend, Marc

PHP:

Dit is de juiste manier. Dit zorgt dat de inhoud van test.php op die plek in de code uitgevoerd wordt. In het PHP bestand moet je ook beginnen met <?php overigens want standaard staat de file in HTML mode.

Ik weet niet wat je precies bedoelt met php aan te spreken met javascript, je kunt PHP opnemen in een javascript MAAR die wordt dan uitgevoerd voor de javascript naar de gebruiker gaat. Handig om scripts te customizen, maar je kunt niet als de gebruiker op een javascript button klikt een stuk PHP uitvoeren, tenzij je gebruik maakt van de AJAX methode.

javascript is van mij een misverstand met extern script.... daar kan ik alleen maar een javascript in plaatsen.

Nog even een vraag over
Code:

Stel ik wil een gedeelte van een php script insluiten (b.v op een andere plaats) is dit wel mogelijk en moet ik dan ook evengoed <? >? eraan toevoegen.... bedoel een gedeelte uit test.php

Je kunt niet gedeeltes van files insluiten, alleen hele files. Als je een gedeelte meerdere keren nodig hebt, moet je dat ook in een aparte file zetten en dan insluiten. Je kunt files in files insluiten, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Waarschijnlijk druk ik me verkeerd uit.

ik heb b.v.
Code:

nu heb ik een gedeelte van test.php nodig maar dan op een andere plaats....b.v. bij een zoekscript de gezochte resultaten... test.php is de plaats waar je hetgeen je wilt zoeken intoetst.

Het gedeelte wat ik wil gebruiken noem ik even...resultaat.php.

Moet het dan zo?
Code:
<?php include("resultaat.php"); ?>

En dit dan op de plek zetten waar nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan