Hoe kan ik het kanaal van de modem veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo,
sinds een paar dagen heb ik via glasvezel internet.
Herhaaldelijk moet ik de adapter opnieuw instellen.
Eerder heb ik via jullie al eens een programmaatje gevonden
om het kanaal te veranderen. Dit heb ik weer opgezocht, maar
ik kom daar niet meer uit.
Kunnen jullie me helpen?

Het kanaal veranderen (zover ik weet), kan alleen via de router zelf.
Dus weet niet bij welke provider je zit / welke router je op dit moment hebt, maar zelf kan ik mijn eigen router benaderen via : 192.168.1.1 (als url in de browser).
Toch lijkt mij niet de bedoeling dat je dit kanaal hoort te veranderen, zover ik weet word deze standaard aangewezen en meestal pakt die het kanaal met de beste signaalsterkte.

Succes :thumb:

Helaas zitten er nogal veel aangesloten op hetzelfde kanaal.
Ik heb al eens eerder het kanaal gewisseld met een andere modem/router,
maar ik kan dat programma niet meer vinden.

Snap niet precies wat je bedoeld met programma. Je kan bij de router instellingen komen door naar je default gateway te surfen in de browser. Je default gateway vindt je als je cmd opent en typt ipconfig. Zoek nu de adapter op waarmee je verbonden bent met de router en pak die default gateway. Voer dit vervolgens in bij een browser adres balk (zonder www etc, bijvoorbeeld: 192.168.1.1). Met dit zou je in de instellingen van de router moeten komen.

"dat programma" is gewoon volgens mij de interface van je router.
Dus nogmaals, geen idee welke router jij hebt maar bij mij gaat het als volgt:

(Tele2)
1 - ga naar site : http://192.168.1.1
2 - login op je router/modem
3 - Selecteer het kopje Wireless
4 - Onder het kopje "Advanced" staat bij mij dan welke kanaal is geselecteerd (auto).
5 - Ook ik heb de mogelijkheid om te scannen naar kanalen om te zien welke het minst / niet gebruikt word en welke het beste bereik heeft.

Dus je zou even kunnen opzoeken hoe jij kunt inloggen op de router en dan even rondspitten of je iets tegenkomt wat erop lijkt.
Anders raad ik je aan even de klantenservice te bellen, dit heb ik de eerste keer ook gedaan en die konden mij redelijk snel vertellen van hoe en wat.

Succes

inssider is alleen een programma dat scant op kanalen, maar met dat programma kan je niet het kanaal instellen.
Je moet het kanaal instellen via de router.
Als je eerst even probeert in te loggen op je router zit er misschien ook wel een "scan" in.
Als dit niet het geval is kan je met inssider scannen welk kanaal het beste voor jou is.

Ik heb zelf nog een ouder modum van tele2, maar het lijkt erop dat rechtsboven het wittevlak "Overview | Details | Configure", wellicht dat het bij configure staat?

Daar staat inderdaad "Channel selection". (staat op auto op dit moment)
Zo te zien kan je inderdaad niet automatisch scannen op channels in de omgeving.
Heb je inssider al op je computer geinstalleerd?
Want nu willen we weten welk kanaal het minste gebruikt word.
Als je weet hoe je moet scannen kan je het beste kanaal eruit pakken en selecteren in je router.
Anders heb ik hier even een linkje gevonden hoe uitgelegd hoe je het juiste kanaal krijgt : http://computertotaal.nl/overige-elektronica/inssider-1-2-7-20734

Succes!

Helpmij4.jpg

Gelukt! Ik moet nu weg, maar ik laat nog weten hoe het gaat, bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan