• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe kan ik het kleinste getal in een tabel zoeken volgens een gegeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alvast bedankt Mathijs,

maar ik moet niet de kleinste waarde in de tabel vinden, maar de kleinste waarde in de rij die ik aangeef. Op de file in bijlage heb ik het proberen te verduidelijken.

Nogmaals bedankt.
Mvg,

Ik heb mbv de formules: MIN, VERGELIJKEN en INDEX een oplossing voor je gevonden: zie bijlage

Bijlagen

hoi

het probleem wordt een stuk eenvoudiger als je overal die A-tjes uit je talbel weg laat.
dan wordt de formule:
Code:
MIN(INDEX($I$3:$K$7;H11;I11);INDEX($I$3:$K$7;H11;J11))

groet sylvester

arrie23,

Bedankt, dit zou perfect werken als ik het kan overbrengen naar mijn documentje.

Ik heb uw oplossing proberen overzetten naar mijn documentje, maar het lukt mij niet. Misschien dat jij of iemand mij hierbij nog eens wil helpen?
Zie bijlage.

ps sylvester-ponte: het is niet mogelijk de A-tje weg te laten.

Alvast bedankt voor al jullie hulp.

Mvg,

Bekijk bijlage re-lproduct23.xlsBekijk bijlage re-lproduct23.xls

DeCor,

Het voorbeeld bestandje wijkt nogal af van jouw documentje. De codes zijn bijv niet gesorteerd. Hierdoor werkte de, overigens erg mooie, formule van Arrie23 niet helemaal. Bij het vergelijken heb ik ;0 toegevoegd, zie rode stukjes in de code. Dit zorgt er voor dat er een exacte overeenkomst gezocht wordt.
Code:
=MIN(INDEX($C$5:$J$10;VERGELIJKEN($B15;$B$5:$B$10[COLOR="red"];0[/COLOR]);VERGELIJKEN($C15;$C$4:$J$4[COLOR="red"];0[/COLOR]));INDEX($C$5:$J$10;VERGELIJKEN($B15;$B$5:$B$10[COLOR="red"];0[/COLOR]);VERGELIJKEN($D15;$C$4:$J$4[COLOR="red"];0[/COLOR])))

In het document stond in cel j4 een spatie achter rood. Ook dit geeft een probleem met het vergelijken.

Bijlagen

Bedankt Gerard,

Dit is wat ik zocht, hartelijk bedankt. :thumb:

Mvg,

dat is raar bij mij werkt het niet als ik bv >10 twee maal voorkomt in de formule
>10 is tekst en 10 is een getal

misschien nog even door testen

groet sylvester

sylvester-ponte,

Dit is inderdaad zo, het zou goed zijn dat dit wel zou rekenen met >10, maar ik ben al heel blij dat het op deze manier werkt (na de uren sukkelen van mij). De >10 heb ik nu aangepast naar gewoon 10 en dan werkt het perfect, anders maak ik het jullie alleen maar moeilijker :D

Allen zeker nogmaals bedankt.

Mvg,

Bedankt Sylvester,

Ik heb uw formule en module in mijn documentje geïntegreerd en het werkt nog perfecter dan het al was :thumb:

Allen bedankt en dan prutsen we nog wat verder aan de rest :o

Mvg,

De betreffende cel oplichten

Hallo,

Het is mij duidelijk hoe ik in een bepaalde cel het kleinste getal kan weergaven van een bepaalde reeks.

Vraag: Hoe zorg ik dat dit getal in die reeks oplicht dmv een kleur?

Bij voorbaat dank,

Groeten,

Erik

Reactie

Hallo,

Ik zie dat je de formule KleinsteSpeciaal hebt gebruikt. Ik zie niet hoe ik jouw voorbeeld in mijn voorbeeld kan implementeren.

Kun je eens kijken naar mijn bijlage?

Groeten

Bijlagen

Hej Sylvester,

Ziet er goed uit. Wilde alleen het gele in de kleur groen hebben. Ik selecteer nu die rij en dan voorwaardelijke opmaak --> markering voor cellen --> gelijk aan. klik de cel onder 'stukprijs' (in mijn sheet) en dan klaar. Alleen moet ik dit nu 30 x (30 rijen) doen. Hoe kan je allemaal in 1x doen? Als ik alles selecteer en dan de hele kolom onder 'stukprijs' selecteer lukt het niet.

Groeten

eest een cel de voorwaardelijke opmaak in orde maken (let op waar de $ tekens moeten staan)

Dan alle rijen selecteren (Ctrl ingedrukt houden)

en dan plakken speciaal opmaak

groet sylvester

Toch niet

Ik zal vast wat verkeerd doen, maar het lukt me nog niet om de opmaak te kopieren.

Wat ik dus doe.

Eerst een cel de voorwaardelijke opmaak in orde maken:
voorwaardelijke opmaak --> markering voor cellen --> gelijk aan. klik de cel onder 'stukprijs' (in mijn sheet). Dan is het voor elkaar voor die rij.

Dan alle rijen selecteren (Ctrl ingedrukt houden)
Moet je niet iets kopiëren?

en dan plakken speciaal opmaak
Ik weet plakken speciaal wel te vinden, maar ik zie geen plakken speciaal opmaak.

Bij plakken speciaal kleurt de cel met de laagste waarde niet op.

Ik heb verder geen &-tekens nodig, omdat de hele voorwaarde geldt voor de hele rij er onder, waarbij geen cel vast moet blijven staan.

Hopelijk heb je nog een toevoeging waardoor ik het wél voor elkaar krijg.

Bij voorbaat dank,

Groeten,Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan