Hoe kan ik het tweede PCIe slot testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaSiccama

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
Hallo allemaal,

Even een kort vraagje:

Weet iemand hoe ik het tweede PCIe slot kan testen of deze werkt of defect is? Als ik mijn videokaart in het tweede slot doe dan heb ik geen beeld maar ik hoor ook geen rare piepjes of iets dergelijks (zou toch moeten zijn als er iets defect is...)
Ik wil namelijk een SLI opstelling maken en mijn tweede videokaart wordt niet herkent in Windows (bij apparaatbeheer).
Daarom dus mijn vraag.

Spec:
- Asus P5N-E SLI moederbord
- 2 x Sparkle 8800 GT 512 MB
- 2 x 2 GB OCZ Reaper DDR800
- Voeding: Antec 550 Watt

ps: het moederbord heeft een apart kaartje om een Dual opstelling te maken, maar dit maakt niet uit. Gaat mij erom of je kunt testen of het tweede PCIe slot defect is.

Bedankt voor de reacties.

Geef je wel aan in de bios dat ie de pci-e videokaart automatisch detecteert? En misschien een domme vraag, maar heb je de voedingskabels er wel in? Als je dat niet doet doet de gpu het sowieso niet.

Geef je wel aan in de bios dat ie de pci-e videokaart automatisch detecteert? En misschien een domme vraag, maar heb je de voedingskabels er wel in? Als je dat niet doet doet de gpu het sowieso niet.

Ik heb alleen een optie in het BIOS waar je kunt kiezen tussen PCIe en PCI videokaarten. Deze staat op PCIe. Ook zitten allebei de voedingkabels in de videokaarten. Ik heb de beide videokaarten ook apart getest in het eerste PCIe slot en daar deden ze het allebei in. Daaruit kan ik dan concluderen dat de videokaarten goed zijn.

Het enige wat ik nu moet weten of er iets is om het tweede PCIe slot te kunnen testen.

Maar je hebt beide videokaarten al? Dan kan je ze toch gewoon eerst een keer proberen in sli.

Maar je hebt beide videokaarten al? Dan kan je ze toch gewoon eerst een keer proberen in sli.

Dat is het hem nou juist, SLI wil niet lukken :(
Mijn tweede kaart wordt niet herkent in Windows bij apparaatbeheer. Ik zie daar maar één videokaart. En om SLI te draaien moeten daar twee vermeld zijn. Daarna moet je bij het Nvidia-configuratie scherm de optie SLI aanzetten. Zolang er in Windows maar één videokaart herkent wordt (degene in het eerste PCIe slot) kan ik geen SLI aanzetten.

Vandaar dus ook mijn vraag hoe ik het tweede PCIe slot kan testen of deze defect is. Waaraan kan ik dit zien of horen?

De videokaart ook gekoppeld met de SLI-brug?
product-321256.jpg

Als de twee kaarten geplaatst zijn, de monitor(en) op de eerste videokaart aangesloten. Dus op de kaart die in het eerste PCIe slot zit?

En als je gpu-z download en start. Wat zegt die dan?

Ja. die SLI bridge is geplaatst maar geen de tweede videokaart wordt niet herkent. Ook in GPU-z wordt er maar één kaart gezien.

Dat allemaal juist het vreemde. Ik dacht altijd dat als je een videokaart in een PCIe slot zet, en dit slot is defect, dat je wel piepgeluiden hoort of iets dergelijks. Maar dit is bij niet het geval. Er gebeurt alleen niets.

Verder niemand een idee hoe ik mijn tweede PCIe slot kan testen, of deze defect is?

Ik lees nergens of je de driver verwijderd hebt en opnieuw geïnstalleerd hebt, nadat je de tweede kaart hebt toegevoegd.

Ik lees nergens of je de driver verwijderd hebt en opnieuw geïnstalleerd hebt, nadat je de tweede kaart hebt toegevoegd.

Ja hoor, ik heb al deze handelingen al eens gedaan om SLI aan de gang te krijgen. Zelfs een herinstallatie van het systeem. Niks werkt. Vandaar ook dat ik me afvraag of er iets is om de PCIe sloten te kunnen testen of deze defect zijn. Het eerste slot werkt met allebei de videokaarten. Dus de videokaarten zijn zelf ook goed. Alleen het tweede slot krijg ik niet aan de gang.

In het Bios gekeken of je daar niet iets kan instellen met betrekking tot de tweede PCIe slot?

Op mijn moederbord zit een grote schakelaar voor SLI - ik gebruik twee verschillende kaarten dus geen SLI en die worden gewoon herkent op het moment dat ik de tweede kaart in het slot steek - WEL moet ik het tweede bord voeding geven met een extra connector en de driver installeren Maar ik zie het bord direct in hardware ondersteuning. Ik gebruik WindowsXP of Vista Het zijn twee Nvidia kaarten 8800GT en 9600.

Nee, ik heb verder in het BIOS geen optie voor het tweede PCIe slot. Ook op het moderbord zit geen schakelaar voor SLI alleen dus Asus EZ selector kaartje. Deze kan je Single of Dual zetten, maar dat maakt bij mij geen verschil.

Het lijkt mij toch dat áls jer een tweede videokaart in je systeem plaatst, dat deze dan herkent wordt in Windows bij het opstarten van de pc. Net als je zeg maar een USB stick in je pc steekt. Er wordt dus niets herkent bij mij :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan