Hoe kan ik icoontjes op buroblad wijzigen? (niet de standaardicoontjes)

• Onderwerp starter Onderwerp starter duin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Heb snelkoppelingen van bijv. weersites en routeplanners op bureaublad geplaatst. Was eerst goed,maar nu zijn de icoontjes veranderd in de snelkoppeling naar de Explorer(E)

Hoe kan ik dit weer veranderen in bijv. icoontjes van auto's of weericoontjes.?

alvast bedankt:)

Erop rechtsklikken, Eigenschappen kiezen, klikken op Pictogram wijzigen enz.

Tijs.

bedankt,maar dan heb je de standaardicoontjes

Bedankt voor je antwoord. Dit wist ik wel, maar dan heb je standaard icoontjes. Ik wil graag icoontjes van het weer en routeplanners.:thumb:

Je bedoelt dat het web-links zijn?
a. Geef eens een schermafdruk van de Eigenschappen van een van die links, want web-links worden niet geopend met Explorer met met Internet Explorer.
b. Bovendien zouden de links (als de websites waar ze naar verwijzen een favicon.ico bestand beschikbaar stellen) dat favicon.ico als icoontje moeten krijgen, dus niet het standaard icoontje.
c. M.b.t. b.: Open eens zo'n routeplanner of weersite in je standaardbrowser en sleep het icoontje links van de tekst in de adresbalk [dat icoontje is favicon.ico van die website] naar je bureaublad. Dat zou je een snelkoppeling moeten opleveren met meteen het juiste icoontje erbij. Mogelijk even de webbrowser niet gemaximaliseerd gebruiken zodat het slepen wat makkelijker gaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
icoonjtje linksbovn kan ik niet slepen.

Het icoontje van de website linksboven naast de adresbalk kan k niet slepen.

J hebt me wel op een idee gebracht door nar favicon te zoeken.

Daar kan ik nu via favicon generator van een plaatje een klein laatje maken ,maar...............deze zijn wel erg onduidelijk!!

Welke browser heb je? Voor mij werkt de instructie in zowel IE als in Firefox....

Tijs.

Internet ExplorerWindows 9

Internet ExplorerWindows 9

Tsja, geen idee waarom dat bij jou niet werkt.
Nog 1 poging, en dan moet je wellicht zelf favicon.ico gaan vergroten/'opblazen' met een of ander tekenprogramma en dan die opgeblazen versie als Pictogram aangeven: open die webpagina's en voeg ze toe aan je Favorieten.
Dan: [Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:favorites
Kopieer een daar getoonde snelkoppeling naar je bureaublad en kijk of die het bijbehorende icoontje heeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
nu wel gelukt.

Het is me nu wel gelukt. :thumb:Via je laatste oplossing. Bedankt voor je moeite!!

Mooi dat het gewerkt/geholpen heeft. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan