Ja sorry, ik ben niet duidelijk geweest. In de maanden november en december staan wel al cijfers ingevuld nl. van orders die voor die maanden geplaatst zijn, maar nog niet gerealiseerd. En die wil ik niet laten meetellen voor het gemiddelde. Ik wil het gemiddelde laten berekenen over de maanden t/m de hudige maand. Dat is ook de reden dat ik niet zo snel denk aan GEMIDDELDE of GEMIDDELDE.ALS.
Dus zolang als de maand oktober nog duurt, moet ongeacht wat er al voor november en december staat ingevuld de omzet van jan t/m oktober worden opgeteld en gedeeld worden door het aantal maanden tot nu toe. En dat is 10. Gedurende de maand november moet ongeacht wat er voor december al staat ingevuld, de omzet van jan t/m november worden opgeteld en gedeeld worden door 11 (het aantal maanden t/m november). Gedurende de maand november moet de omzet van jan t/m december worden opgeteld en gedeeld worden door 12.
In januari 2020 moet de omzet van jan gedeeld worden door 1, in februari 2020 de maanden jan 2020 en febr. 2020 opgeteld en gedeeld worden door 2. Etc.
Hoop dat ik mijn vraag hiermee voldoende heb verduidelijkt. Zo niet dan oor ik het graag.