Hoe kan ik in MS-DOS komen via Xp??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deedee26

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Berichten
22
Ik heb nou al een paar maanden Windows Xp, maar veel oude spellen van mij werken er niet op en mijn webcam ook nie. Daarom wil ik Windows 98 er weer op zetten, maar ik weet nie hoe ik dat moet doen. Toen ik van 98 naar Xp ging, heb ik eerst via Windows Commander de bestanden die verwijdert konden, verwijdert. Daarna heb ik de computer laten opstarten in MS-DOS en vanaf daar alles verwijdert. Maar ik weet niet hoe ik in MS-DOS kan komen met Windows Xp!! Wie kan mij helpen?!?!?!
 
Welkom op Helpmij!

Download een opstartdiskette bij www.bootdisk.com (bv een gewone win98 diskette)

Dan klik je op dat bestand en vraagt hij om een diskette. Daarna wordt een opstartdiskette gemaakt.

Verander dan in je Bios dat je van diskette op wilt starten. Dan kom je in Dos.
 
Laatst bewerkt:
Watis Bios?

Heej, bedankt, maar ik ben nog maar 13 en nog nie helemaal handig in computers. En aangezien mijn vader me nie wil helpen...
 
hey

Bios is een stukje software dat je computer bestuurt. als je je computer aanzet moet je op delete drukken en dan kom je in Bios. Daar kan je de Boot (opstart) volgorde veranderen.

Ps. Ik zou je vader of een ander iemand die beter bekend is met computers er toch even bijroepen, want als je de hele bios verklooit is dat weleens vervelend
 
Geplaatst door daanos
hey

Bios is een stukje software dat je computer bestuurt. als je je computer aanzet moet je op delete drukken en dan kom je in Bios. Daar kan je de Boot (opstart) volgorde veranderen.


Dit is niet altijd delete, kan ook nog wel eens F1 ofzo zijn of nog iets anders, is afhankelijk van de biosversie.

Maarzoals al gezegd werd, als je er geen verstand van hebt, ga niet zelf in de bios klooien want dan kun je meer schade aanrichten dan je op dit moment hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan