Hoe kan ik in TEAMS Word bestanden opslaan in de juiste map?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Onlangs is ons bedrijf overgegaan naar TEAMS. Handig want zo kun je thuis ook doorwerken of waar dan ook ter wereld. Nu zitten de meeste collega's de klooien met het opslaan van bijvoorbeeld Word bestanden. En dan met name NIEUWE word bestanden. Je kunt ze opslaan maar hij gaat dan gewoon downloaden. Maar je wil natuurlijk zelf kunnen navigeren WAAR. In welke groep of map? Ik kan dit maar niet vinden

Andere mogelijkheid is om alles te synchroniseren naar je eigen mappenstructuur. Maar ik wil die andere mogelijkheid hierboven ook kennen.

Als ik via Teams een Word document krijg toegestuurd klik ik op de 3 puntjes er naast, dan op Downloaden en kan ik kiezen waar deze opgeslagen moet worden:

Bijlagen

• Word Doc.png
    Word Doc.png
    3,6 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Het punt is juist dat je niet kunt kiezen op die hamburger puntjes. Alleen downloaden niet waar........

Ok, bij mij dus wel, zoals je in dat plaatje kan zien.
Ik heb de versie van 7 december 2021.

Die hamburger heb ik wel maar je kunt niet kiezen naar de juiste map. Overigens wanneer je gewoon werkt op je pc in Word en je wilt hem opslaan in TEAMS dan is dat volgens mij ook niet mogelijk. Alleen als je de mappen hebt gesynchroniseerd naar je pc.

Ik krijg dan dus een Verkenner scherm waarin ik kan kiezen waar het document wordt opgeslagen.
Wat bedoel je met "opslaan in Teams" ?

In teams heb ik groepen gemaakt voor mijn collega's daar waar ze lid van zijn. Als ik op mijn pc in Word iets opsla dus niet in TEAMS dan kan ik hem niet verplaatsten naar TEAMS

Als je het document opent in teams heb je normaal ook een knop "Open in desktop application". Doe je dat, dan kan je een copie van het document waar je wilt in je bestaande mappenstructuur opslaan.
Om een document van je computer in je teams structuur te kopiëren, sleep je het bestand gewoon in de gewenste tab of je kiest daar upload.

Slepen vanaf je pc naar TEAMS kan inderdaad bedankt fijne tip. De rest ga ik vanavond uitzoeken met mijn collega ICT :)

Het probleem dat ik nog vooral ondervindt is dat bij opslaan als in WORD op je desktop dat ik dan niet kan kiezen in alle groepen waar ik lid van ben. Bij SITES )(plus mijn werkgeversnaam) veel bezochte sites. Ik wil echter opslaan in een van de groepen waar ik lid van ben. Dit moet volgens mij in de share sites (groen gearceerd) staan???

Blijft een lastig verhaal. Alle groepen zitten er netjes in. De leden zijn bekend. Het gekke is als ik iets wil opslaan in de Word app dat ik dan een paar mogelijkheden krijg om op te slaan als.......... Met andere woorden ik heb 13 groepen staan in TEAMS. Ik wil vanuit de Word app daar een bestand opslaan, maar ik krijg bij Opslaan als in Word niet alle TEAMS mappen te zien. Er staat alleen bij meest gezocht. Dat is natuurlijk niet handig. Hoe kan ik nu vanuit daar daar terecht komen?

Laatst bewerkt:
Heb Teams zelf niet maar onderstaande video leert me dat zodra ik een bestand deel in een v/d Teams deze automatisch opgeslagen wordt... dan zou je er toch ook moeten zijn?
https://www.youtube.com/watch?v=EYyw_Lg-nBc
De video bevat nog meer tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan