Hoe kan ik in Word 2007 de coordinaten van de cursor zichtbaar krijgen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pimt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pimt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2011
Normaal kon ik de positie mijn cursor op het scherm volgen doordat linksonder op de balk de positie exact werd weergegeven.

Dat was nuttig om bijv de naam van iemand op de juiste positie van het briefpapier te krijgen, o.a. in verband met de vensterenveloppen.

In word 2007 is me dit nog niet gelukt. Ik krijg slechts de liniaal boven en links te zien. Dat is wel wat maar minder prettig/exact.

Weet iemand raad?

Laatst bewerkt:
In Word 2007 kun je met je rechtermuisknop klikken op de statusbalk onderin je venster en vervolgens de optie "verticale paginapositie" aanvinken.
positie.jpg

Ik weet niet of dat is wat je bedoelt ?

Groeten Marcel

Marcel, fantastisch, de helft van de oplossing is er. weet je ook hoe je de horizontale positie kan weergeven?
Groet
Pim

Heb ik ook naar lopen zoeken natuurlijk maar heb ik niet kunnen vinden helaas.

Vind je het trouwens niet handiger om ter grootte van een venster van de vensterenvelop een (onzichtbare) tabel te tekenen waarna je daar de adressering in kunt typen ?

Bekijk bijlage Venster.docx

Groeten Marcel

De horizontale positie wordt in Kolom aangeduid. Da's nog uit de tijd dat iedereen met een monospaced lettertype als Courier werkte: elke letter dus even breed. Kolommen (aantal letters op een regel) met een proportioneel lettertype slaat natuurlijk nergens op, want 21 i-tjes komen niet half zo ver als 21 w-tjes.

Michel en Marcel, ontzettend bedankt, hier kan ik weer verder mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan