Hoe kan ik in XP zien wat mijn IP adres is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik zoek mijn IP adres maar kan em niet vinden.....hoe kan ik em vinden?

om gewoon lokaal te blijven ga je naar start >> uitvoeren en type in cmd.
Daar aangekomen type je ipconfig /all en krijg je alle info die je nodig hebt.
In een netwerk krijg je dan wel je lokale ip adres zoals 192.168.1.1 of iets dergelijks

Frans

He Frans, bedankt, das dus duidelijk.....zoals jij het zegt krijg ik ip gegevens van mijn draadloze netwerk...maar als ik intoets zoals een reactie hieronder, www.mijnip.nl dan krijg ik een hele andere; 82.136.196.90...wat is nou het verschil....

Het ip adres dat begint met 82 dat is jouw ip adres wat jij krijgt van jouw internet aanbieder.
het 192 ip adres is het nummer wat je krijgt van jouw router waar dhcp aanstaat.
Zodoende kun je een netwerk maken.

aha, das dan nog duidelijker, ik begrijp het volkomen.

Maar nu het volgende; ik heb wat moeite met het beveiligen van mijn netwerkje....nu ben ik helemaal open en kunnen anderen op mijn netwerk meesurfen....gelukkig woon ik redelijk landelijk in een buurt waarvan ik niet verwacht dat er een handige jongen zit met een eigen netwerk en/of laptop die aan aan wlan hoppen doet.

Weet jij een programma waarmee ik eventuele meelopers kan detecteren? Ik heb look@lan geinstalleerd maar ik begrijp dat programma niet helemaal.....

En, hoe kan ik het makkelijkst die beveiliging instellen?

Ik heb nu 2 computers en een laptop erop draaien. De router wordt nu gebruikt als een acces point, hij is niet rechtsstreeks verbonden.

Ik weet dat je draadloos kunt beveiligen het heeft te maken met web encryptie.
Dit kun je in jouw router instellen en dan ook op jouw computers.

Het fijne weet ik er niet van maar misschien een meelezer wel.

Anders even de handleiding van jouw router goed lezen. Daar zal het zeker instaan.

Ik heb ook wireless en ik kan inderdaad gebruik maken van dubbele versleuteling en dat doe je dan onder netwerkverbindingen , eigenschappen, draadloze netwerken WEP sleutel maken. Verder je handleiding gebuiken.

Hai Trick,

Ik neem aan dat je die versleuteling in zowel je computer als je router moet maken?

groet

Ik heb geen routers maar adapters . In de software (wireless setup) van de wireless modem moet ik in het tekstvlak van wep key een zelfgekozen code van 10 hexadecimale karakters intypen die ik opnieuw nodig heb als ik een pc op het netwerk beveiligd wil aansluiten. Dus dan in de wireless client manager.
Succes!

Ik begin het te begrijpen...ik heb een Medion router met 2 adapters....ik gebruik em nu echt als een accespoint en daar dan 2 computers aangehangen met een usbstick als ontvanger.

Ik ga eens zoeken en alsnog beveiligen.

Bedankt voor jou berichten en antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan