Hoe kan ik instellen dat ik in plaats van wifi lan gebruik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb een aantal maanden geleden een laptop gekocht en ben na installatie meteen op draadloos netwerk gegaan, nu wil ik alleen wat downloaden en dat lijkt mij beter te gaan op mijn lan vebinding, maar nu moet ik mijn ip adres invullen en ik heb geen idee waar ik dat kan vinden:S

Meer informatie is nuttig: Welke draadloze router of accespoint gebruik je? (Merk/type)

Normaal gesproken, als je een draadloze router gebruikt met ook nog een paar netwerkaansluitingen voor bedrade verbinding, hoef je geen ip-adres in te vullen, en krijgt je bedrade netwerkkaart vanzelf die informatie als je 'm aansluit via een kabeltje.

Succes,

Tijs.

hoi, wij gebruiken thuis de Airport express(van Apple). Volgens mij heeft ie het nooit gedaan toen ik er een kabel in stak.

Ik neem aan dat de Airport Expresse normaal gesproken via de bekabelde aansluiting aan de adsl- of kabelmodem van je provider hangt?

Dan denk ik dat je de airport niet voor je doel gebruiken kunt: Er zit maar 1 zo'n bekabelde poort aan. Had je nu de Airport Extreme base station in je bezit, dan had je nog enkele extra poorten vrij gehad om met kabeltje pc's en laptops aan te sluiten.

Ik vrees dus dat het niet gaat lukken: De functionaliteit van je Airport is niet voldoende voor wat jij wilt.

Tijs.

sorry, vegissinkje.

mijn kabel zit aan het modem van mijn provider. die van de arpoirt ook en wordt dan draadloos.

Dan begrijp ik je vraag niet: Je hebt dus nu al een bedrade verbinding met de provider. Dat is toch wat je wilde?

Tijs.

Thijs,

Mijn laptop kan op het wifi netwerk en op de ethernet lan kabel. Graag wil ik op de ethernet lan kabel om te downloaden.

Ik volg het nog steeds niet: De Airport heeft 1 netwerkaansluiting. Die hangt als het goed is nu aan de modem of router die de provider geleverd heeft.
Als de provider een router heeft geleverd, dan kun je daar misschien nog een kabel aansluiten, maar je kunt geen kabel (meer) aan de Airport aansluiten.

Tijs.

Die kabel die op mijn kamer ligt die is aangesloten op de router. Nu wil ik mijn computer zo instellen dat ik ook via de kabel op internet kan.

Ah... Als ik het goed begrijp hangen zowel de Airport als die netwerkkabel waar je het over had allebei via een eigen aansluiting aan de router.

Nu wil je proberen ipv. de draadloze netwerkverbinding op je computer de bedrade netwerkkaart op je pc te gebruiken voor Internet.

Normaal gesproken is dat een kwestie van de kabel aansluiten op de netwerkkaart op je pc, en dat zou genoeg moeten zijn.
Kijk even na of de netwerkkaart ook geactiveerd staat (=met rood kruis erdoor, omdat er nog geen kabel aan hangt; Gedeactiveerd is als 'ie grijs wordt weergegeven):
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Daar moeten (minstens) 2 netwerkverbindingen genoemd worden: Je draadloze en ook je bedrade. Pas zodra je je bedrade netwerkverbinding aan een kabel aansluit zal die kunnen gaan werken. Laat het venster met netwerkverbindingen eenmalig open staan tijdens het aansluiten van de netwerkkabel, zodat je kunt volgen wat er gebeurt.
Staat bij de bedrade netwerkverbinding: "Verbonden", dan zou je al van deze bedrade netwerkverbinding gebruik moeten kunnen maken! :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
De instelling om automatisch een ip-adres te laten toewijzen is prima. Je router zal je automatisch een ip-adres geven, dus volg de instructies die leiden naar een automatisch toegewezen ip-adres..
Een ipv6 adres heb je niet nodig, die optie kun je achterwege laten. ipv4 heb je wel nodig, zorg er dus voor dat die optie beschikbaar wordt gesteld.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan