Hoe kan ik internet op mijn vaste computer ontvangen? Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgobbo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe computer gekocht maar ik kan er geen wifi mee ontvangen. Ik heb deze computer zelf samengesteld en in elkaar gezet. Ik moet er een ethernet kabel op aansluiten, maar mijn computer staat veels te ver van de router af. Een kabel trekken is dus geen optie. Hoe kan ik toch internet ontvangen op mijn computer? Wat zijn alle mogelijkheden, en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen internet sterkte verliest? Wij wonen namelijk achteraf en hebben beperkt internet.

Alvast bedankt!

zelf samengesteld zit er dan ook een wifi ontvanger in de nieuwe pc?

Je kan een setje powerlines kopen, dan kan je met Ethernet verbinden. Dan verlies je bijna geen snelheid.
Je kan ook een WiFi adaptertje kopen, dan verlies je wel wat snelheid via je WiFi.

dan kun je dus geen draadloos signaal(wifi) ontvangen.
Dan zijn de powerlines van ted een optie.

voor ca 4 euro koop je een usb wifi dongle bij de action. Ik gebruik die ook en werkt prima. Ook bij mij op zolder tussen twee betonnen vloeren.

Een usb wifi ontvanger zou ook een optie zijn maar ik wil zo min mogelijk internet verliezen als ik boven zit. Verder is het internet boven bij ons ook niet zo geweldig dus zou ik ook een wifi-versterker moeten kopen. Powerlines zou dus de beste oplossing zijn. Heeft iemand toevallig een site waar ik deze goedkoop en met goede kwaliteit kan kopen?

keus genoeg bij deze toko.

Kijk eens hier
Niet goedkoop maar wel goed en snel.

Beste mcgobbo,

Ik heb uw vraag verplaatst naar de wi-fi sectie, aangezien de vraag over wifi gaat :)

Verder zou het al afdoende kunnen zijn om met een dergelijke set te gaan werken: http://tweakers.net/pricewatch/3359...500-wi-fi-powerline-extender-starter-kit.html
Die van puppie zijn ERG snel, alleen heeft vrijwel niemand een internetconnectie die ook meer enigzins in de buurt komt van de (theoretische) maximum snelheid van die adapters.
Wel zou het helpen met snelheid op een LAN netwerk (bijv een fileserver / nas / andere pc). (al is 300mbits alsnog 37MB/s , dat zou +-5gb in 2 minuten zijn)

Het maximum pakket van ziggo / upc is in ieder geval 200mbits en de adapter zou 300mbits zijn. Als het dus slechts over internet gaat en niet over het aanspreken van andere pc's op een lan. Dan is de set die ik gelinkt heb net zo goed :)

ps: er zit wel geen boekje bij, deze kan je hier vinden: http://www.tp-link.com/en/FAQ-398.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan