hoe kan ik meerdere gegevens van formulier naar mail krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo geuens

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
Berichten
190
ik heb een formulier met een knop E-mail die automatisch een mail maakt van de gemaakte aanvraag maar ik
zou graag meer gegevens in mijn mail zetten maar weet niet hoe ?
iemand die mij op weg kan helpen ?

bij bericht staat nu=DLookUp("[aanvrager ]";"Gebruikers";"[ID]=" & Nz([aanvrager];0)) & " heeft een nieuwe aanvraag ingediend."

nu zou ik ook nog van een combo box en een textbox de gegevens naar mijn mail willen zetten

alvast bedankt voor zij die mij kunnen helpen .
 
Die kun je op min of meer dezelfde manier toevoegen.
Code:
=DLookUp("[aanvrager ]";"Gebruikers";"[ID]=" & Nz([aanvrager];0)) & " heeft een nieuwe aanvraag ingediend." & vbCrLf & Me.cboKeuzelijst  & vbCrLf & Me.Tekstvak
Om er even een snelle slag naar te slaan. Maar je hebt veel meer mogelijkheden als je de mail in VBA samenstelt.
 
in vba dan maar

heb de code voor een stuk al gevonden maar het opzoeken van waarde is nog een probleem als ik Me aanvrager gebruik krijg ik Nr 4 in mijn mail en niet de naam dit is omdat ik een keuze lijst gebruik hoe moet ik deze naam opvragen .

Code:
Private Sub cmdEmail_Click()
   
   Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
    
    Dim strbody As String

    Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(olMailItem)
    [COLOR="#FF0000"]strbody = DLookUp("[aanvrager ]";"Gebruikers";"[ID]=" & Nz([aanvrager];0)) & " heeft een nieuwe aanvraag ingediend." _[/COLOR]deze geeft een fout 

'    strbody = Me.aanvrager & "heeft een nieuwe aanvraag ingediend." & vbNewLine & vbNewLine & _
'              "Zet hier het bericht" & vbNewLine & _
'              Me.Taak _

    On Error Resume Next
    With OutMail
        .To = Me.Mail
        .CC = "jo.geuens@hotmail.com"
        .BCC = ""
        .Subject = "Aanvraag nummer " & Me.ID
        .Body = strbody

        .Display
    End With
    On Error GoTo 0

    Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan