hoe kan ik met een .bat een .vbs kopiëren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hopie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2014
hallo,

ik wil graag een vbs script van mijn Bureaublad kopiëren naar C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup hoe kan ik dit in een .bat krijg??

gr Hopie

Welkom op Helpmij :)

Code:
Copy %userprofile%\Desktop\bestand.vbs  "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup"

Hiervoor zijn waarschijnlijk wel elevated admin rechten nodig. Klik dus als deze klaar is met rechts op het .bat bestand en kies dan voor Uitvoeren als administrator.

Laatst bewerkt:
bedankt!! :) alleen werkt het bij mij niet :(
is er miss een soort instal programma die ik daar voor kan gebruiken?? dacht ik net aan :P

Die opdracht werkt prima, dus "bij mij werkt het niet" is wel erg kort door de bocht.
Je verteld er niet bij wat er gebeurd.

nou ik pak dat script ik verander bestand.vbs in het het naam van mijn script ik sla het op als .bat ik open het en dan staat het niet in die map :(
ik weet niet hoe ik het duidelijker moet zeggen. wel bedankt dat je mij wil helpen :)

Het je het uitvoeren (openen) wel gedaan zoals ik zei? Dus Uitvoeren als administrator?
Zet als laatste regel in dat .bat bestand eens een pause. Dan zal er wel een melding te zien zijn die aangeeft wat er niet goed gaat.

Code:
Copy %userprofile%\Desktop\bestand.vbs  "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup"
Pause

Laatst bewerkt:
toegang geweigerd :(
ik ben ingelogd als administrator. hij vraagt er niet naar dat ik het als admin moet uitvoeren. er komt gewoon niks :(

Hij zal daar ook niet naar vragen. Je moet met rechts klikken op dat .bat bestand en dan in het menu kiezen voor Uitvoeren als Administrator. Feit is dat je niet in die Startup folder mag schrijven, dat is nu duidelijk. Je kunt dus ook de machtigingen voor die folder aanpassen. Welke versie van Windows gebruik je?

Laatst bewerkt:
dank je!! het werkt inderdaad. ik gebruik win 7 maar ik weet zelf wel hoe je de machtenring wijzigt dat ik daar niet aan dacht :confused:
nogmaals bedankt

Lord Of The Machtenrings? :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan