• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik middels een formulie zoeken naar verschillende werkbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter LHB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LHB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2011
Het probleem is als volgt. Ik heb een planningstool gemaakt waarin per week voor verschillende medewerkers de invulling van de uren wordt gezet. Nu heb ik een sheet, gemaakt waarin de leidinggevende op vrijdag de werkbriefjes voor de medewerkers moet uitprinten. Middels verticaal zoeken kan natuurlijk gezocht worden naar de naam vd medewerker en hier de ureninzet ophalen. Het probleem is dat ik de ene vrijdag naar het werkblad week 39 moet kijken, de week erop week 40, etc.

Hoe kan ik (bijv in de VERT.ZOEKEN functie) een formule ingeven waarin hij zelf kijkt naar de ingegeven week, in plaats van hard 'Week 39'! in de formule te hoeven in te geven (en dus de formule iedere keer te moeten aanpassen).

dit is een mogelijke oplossing (zie bijlage)

Code:
=INDIRECT(B$2&"!"&$B$1&RIJ())

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

P.s. met een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, wordt je vaak beter (en sneller) geholpen.

Bijlagen

werkt niet helemaal.

Beste Oeldere,

Ik kom hier net niet helemaal mee uit. Ik krijg mijn werkblad niet toegevoegd dus probeer het nog even zo:

Deze formule heb ik gebruikt:
=VERT.ZOEKEN($A$1;'Week 39'!$A$2:$BD$6;2;ONWAAR)

Hierbij verwijst A1 naar de naam van een medewerker, welke in werkblad Week 39 (bereik A2:BD6) wordt opgehaald. Nu is het punt dat ik in plaats van 'Week 39'! een formule nodig heb, die op zoek gaat naar de week die ik bijv. in veld B1 heb ingegeven. Ik krijg dit niet voor elkaar met de onderstaande formule.

probeer deze formule eens (zie bijlage)

Code:
=VERT.ZOEKEN($A4;INDIRECT(B2&"!"&"$A$2:$BD$6");2;ONWAAR)

het gaat om de groene cel.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

graag gedaan.

als de namen altijd op dezelfde plaats in de tabbladen staan, kun je ook zonder de vert,zoeken-formule tot de oplossing komen.

zie hiervoor mijn 1e oplossing.

heb je hier nog vragen over, laat het gewoon even weten.

is de vraag opgelost, zet je deze dan ook op opgelost?

P.s. B2 dient nog wel aangepast te worden in B$2; dan kun je de formule ook gebruiken door het doorslepen naar links en onderen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan