Hoe kan ik mij Router type en model zien ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martello

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
Hey, Ik heb een Minecraft Server en om met vrienden te verbinden moet ik portvoorwarden.
Dan moet ik gaan naar 192.168.1.1 maar dan moet ik inloggen ik weet waar ik het ww kan vinden, maar ik moet wel eerst weten welke Router Type is en welk model waar kan ik dat zien ?
Wie kan mij helpen?
PS: Ik heb een macbook

Waar je dat kan zien? op de router zelf zit een stickertje waar dat op staat ;)

als je een netgear hebt inloggen en dan staat het boven in wat je hebt :D

Je moet eerst het IP weten waarop je router staat ingesteld. Als je die intypt in je internetbrowser, moet je als het goed is inloggen met een bepaalde gebruikersnaam en wachtwoord. Deze staan vaak onder je router op een stickertje genoteerd.

Ook moet je nog weten of je IP van buitenaf wel statisch is en niet constant door je router wordt aangepast

Ja mij ip is 192.168.1.1 ik ga naar die website dan ga ik inloggen maar ik moet eerst weten welke router heb maar dat staat er niet bij .

Onderop je router staat als het goed is de gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je moet inloggen. Het IP wat je hebt ingetypt is het adres van je router. Zogauw jij bent ingelogd ben je in de router als het ware. Hier vallen veel dingen aan te passen en te checken.

Onderop je router staat als het goed is de gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je moet inloggen. Het IP wat je hebt ingetypt is het adres van je router. Zogauw jij bent ingelogd ben je in de router als het ware. Hier vallen veel dingen aan te passen en te checken.

Ja maar ik weet niet welke router ik heb en er staat geen sticker bij van welke merk ofzo alleen dit staat er:

Voor de server 192.1681.1:80 zijn gebruikers naam en wachtwoor vereist
De server geeft aan: DSL Router.

dat staat er

Je hebt toch een router ergens in een kast hangen of iets dergelijks? Dat is je router. Daar staat als het goed is ook het merk en type op. En je zou er ook de username en pass moeten kunnen vinden.

Je hebt toch een router ergens in een kast hangen of iets dergelijks? Dat is je router. Daar staat als het goed is ook het merk en type op. En je zou er ook de username en pass moeten kunnen vinden.

Kast ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan