Hoe kan ik mijn BIOS updaten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AIMIK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AIMIK

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2003
Hallo,
Hoe kan ik mijn BIOS updaten?
Intel(R) 82865G/PE/P/GV/82848P Processor to AGP Controller - 2570
P4 Shuttle X

A.U.B adres om downloaden en uitleg om upgraden.

dank u zeer,

Mijn PC crashed en geeft aan dat BIOS moet geupgraded worden.

Welk programma geeft dat aan?
Ik zou er voorzichtig mee zijn, zeker omdat je het nog nooit gedaan hebt. Als je 1 klein foutje maakt kan je moederbord naar het vuil.

windows geeft error na startup, of na paar minuut die aan is.

Solution not found: consider BIOS Upgrade

Thank you for submitting an error report.

Problem description

Microsoft is unable to determine what specifically caused the problem you reported.

Consider BIOS Upgrade

During the crash analysis, we noticed the basic input/output (BIOS) system version on this computer does not match the specifications for the processor that is installed on your computer. This can occur when a newer processor is installed on an older system board or older BIOS. Using a BIOS that does not support the installed processor can result in Windows system crashes. Please contact your computer manufacturer or motherboard manufacturer for an updated version of BIOS for your computer's processor.

Important: Upgrading the BIOS version may require moderate to advanced troubleshooting skills. If you are uncomfortable with performing these steps, you might want to consider consulting with paid technical support.

If your computer contains an Intel processor, you can use special utilities to identify your specific processor. Please click the following link for more information:

Intel Processor Identification Utility

Wie is de fabrikant/leverancier van je PC? Daar is kennelijk een fout gemaakt bij het samenstellen van de hardware.

Als je toch zelf aan de slag wil: ga om te beginnen naar deze website van Intel.

Download het programma waarmee je je processor en moederbord kunt laten identificeren.

Als je dat weet, kun je via deze site van Intel, via Desktop, je Processor en moederbordnummer en daarna je Windows-versie, terechtkomen op een pagina waar je o.a. updates voor je BIOS kunt downloaden.

Eén versie is bestemd om op een diskette te zetten, waarna je de PC moet (her)starten met die diskette in de A-drive, een ander programma om te downloaden is een EXE-programma waarmee vanuit Windows de BIOS-update opstart, waarna het programma zelf herstart en de BIOS-update installeert.

In beide gevallen hoor je een aantal biepjes als de update plaatsvindt en tijdens het proces moet je uiterard je handen van de PC afhouden.

Laatst bewerkt:
Waar kan ik ander programma EXE-programma waarmee vanuit Windows de BIOS-update opstart, te downloaden?

Hoelang heb je je PC al en sinds wanneer heb je deze melding en het crashen.
Heb je iets veranderd aan de hardware sinds kort?

Ik heb hem al 2 jaar en laatste jaar heb ik dit en laatstr 4 maanden krijg ik die crashen.
Ik moet het ook bij zeggen dat als ik mijn windows via site van microsoft compleet updated en dan als systeem automatisch opstart zodra dat zaart beeld met logo van windows komt dan computer gaat uit en herstard weer maar doet weer zelfde. Dan moet ik de windows op nieuw installeren. Als ik windows met SP2 rn updates installeer dan na instellatie herstart de window en dit keer bij zwart beeld met windows logo en blauw balk stopt die en blauw balk beweegt niet meer en windows blijft uren het zelfde en ik moet op nieuw widows installeren. Allen met windows zonder of met SP2 BETA doet die het wel maar ik moet mijn widows niet meer updaten. Anders start ie niet weer!!!!!!

Ik heb windows xp pro Engels kopie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan