Hoe kan ik mijn Dell upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

suus21

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
dit is een al wat ouder topic, maar ik heb ongeveer dezelfde computer.

mij is altijd verteld dat je behalve een nieuwe harde schijf erbij zetten en ram geheugen niet echt iets kan aanpassen aan een dell computer. klopt dit wat ik nu zeg? want ik zou heel graag een net iets betere videokaart willen hebben (256mb), maar ik weet uiteraard niet wat voor een moederbord erin zit en dus weet ik niet wat de pc aan kan? ik heb nu dezelfde videokaart als hierboven: ATI radeon X300 SE 128mb

ik zou moeten kijken hoeveel watt mijn voeding heeft, maar als die daardoor eventueel vervangen moet worden vind ik dat niet zo erg.

wie kan me helpen?

suus

Hallo suus21

dit is idd een wat ouder topic.Beter is als je zelf een nieuwe vraag stelt.Maart ik zal nu de moderator vragen om hiervan een eigen vraag te maken.

Nu jou probleem(vraag)
Jij wilt dus een andere kaart in je Dell pc gaan zetten?
Zou je wat meer info willen geven over je pc?(welke Dell praten we hierover?)
Wat is je budget?Waarvoor wil je die andere kaart?etc etc

oki!

ik heb dus een dell dimension 5100
pentium 4 521 2.8 Ghz
standaard 512Mb RAM (2x 256Mb) + 1024Mb Bij geplaatst (2x 512Mb)= 1.5Ghz
en dus een ATI Radeon X300 SE 128 Mb videokaart.

ik speel vooral bouw en strategie spellen (Command & Conquer, Settlers en allerlei andere tycoon en sim spellen) . Nu had ik Settlers 6 geinstalleerd en die kwam 54 mb videokaart tekort om te kunnen starten. terwijl op het doosje staat dat 128mb het minimum is en het dus zou moeten doen. Maar ik wil het niet alleen voor dit spel, maar ook om in de toekomst verder te kunnen gaan (met bijvoorbeeld Red alert 3 Die een 256Mb video kaart nodig heeft). zonder gelijk een hele nieuwe pc te kopen.

Nu zou ik setters nog een keer kunnen proberen hoor! want heb inmiddels alle drivers nieuw geinstalleerd en een goed antispyware programma gevonden (Advanced windows care). m'n pc is weer als nieuw! dus misschien trekt hij het nu wel.

suus

Ok

je hebt een pc met een zogenaamd pci-e slot.
dus naar zo'n kaart zou je moeten kijken.
Gezien je processor en rest van je systeem kan er wel een ander kaartje in(geen topkaart)
Wat is je budget wat je zou willen uitgeven aan je videokaart?
En mag dit dat bijv van marktplaats zijn?

EDIT:eerst eten nu!! :-)

Laatst bewerkt:
oke~!

Ja pci daar was ik inmiddels ook achter!

Oke geen topkaart, maar dat hoeft ook niet. uiteraard wil ik hier wel weer minimaal een jaar mee vooruit. dus zeg je voor mijn computer max een kaart met 256Mb of zelfs 512Mb? of moet je daar niet naar kijken?

budget tja 75 - 100 euro? daarvan zou je toch iets leuks kunnen kopen...

ik koop de laatste jaren veel bij dezelfde winkel (voor een leek wel handig als je hulp of uitleg wil). Marktplaats ben ik dan niet zo weg van, maar ebay mag dan weer wel (net iets meer zekerheid).

suus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan