Hoe kan ik mijn frontcooler langzamer laten draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

giovannidezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Ik heb een Spire frontcooler.
Deze wilde ik graag langzamer laten draaien om het geluidsnivo te verminderen.
Hoe kan ik van 12V naar 6V?

Zou je niet eerst naar je temperaturen kijken? Op de sites van de meeste moederbord-fabrikanten kun je tegenwoordig monitor-tools downloaden.
Daarmee kun je dan de temps, voltages en rpm's van alle koelingspunten bekijken en meestal ook aanpassen.
En anders zou je SpeedFan kunnen installeren.

Boeing_737, ik vermoed dat de TS het over de kastkoeling heeft. Deze zit in de meeste gevallen niet op het moederbord aangesloten, dus kom je met de software niet ver om de Rpm te regelen.

Als de TS handig is, kun je draden van de molex omzetten om 7 of 5 volt te krijgen.

Let op,
niet alle fan's willen gaan draaien/starten op 5 volt.

psplug.gif

Bron plus nog wat uitleg;
http://www.heatsink-guide.com/psplug.htm

Ik vermoed dat Boeing_737 bedoelt dat er eerst naar de temperaturen gekeken moet worden en als die goed zijn dan pas besluiten om de frontcooler langzamer te laten draaien.
Niet het geluidsnivo maar de temperatuur moet bepalend zijn hiervoor.

Inderdaad moet er eerst gekeken worden naar de huidige temperatuur. Ik doelde meer op het regelen van de rpm met Speedfan, dit gaat meestal niet voor de casefan's.

Als de HD-temp dan toch met zo'n 8 graden omlaag moet, kan dat met de Spire frontcooler, maar dan moet je kennelijk behoorlijk wat lawaai op de koop toe nemen volgens Tweakers.net.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan