Hoe kan ik mijn PC het beste gaan upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje3

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Hallo allemaal!

Ik wens jullie een fijn 2013 (Beetje laat, maarja) en ik had een vraagje.

Mijn vraag was dus: kan ik mijn pc upgraden, en welke componenten kan ik het beste kopen?
Hier heb je wat info over mijn pc.
Code:
		Besturingssysteem 
			Microsoft Windows 7 Home Premium 32-bit SP1
		Processor 
			Intel Core 2 Duo E4500 @ 2.20GHz	61 °C
			Conroe 65nm Technologie
		RAM
			2,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)
		Moederbord 
			ASUSTeK Computer INC. P5KPL-VM (Socket 775)	21 °C
		Grafisch
			W2242 (1680x1050@60Hz)
			256MBGeForce 7300 LE (ASUStek Computer Inc)	60 °C
		Harde schijven
			298GB Western Digital WDC WD3200AAKS-00YGA0 ATA Device (SATA)	33 °C
		Optische schijven 
			HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H55N ATA Device
		Geluid
			Realtek High Definition Audio

En wat ik dus wil upgraden is zowieso mijn RAM geheugen, naar 4GB. (DDR2 2x2GB) [link]
Daarnaast wil ik mijn processor upgraden naar een Intel Core i3 [link]
Verder nog de grafische kaart, dat wordt een AMD Ati Radeon HD 6570 [link]

Zoals je ziet, wil ik van mijn pc een snel monster gaan maken.

Maar kan mijn moederbord dit wel allemaal aan?

Laatst bewerkt:
Nee dat gaat niet lukken, je mobo ondersteunt geen i3.
Je zou eens moeten kijken naar upgrade sets bestaande uit mobo, processor en geheugen. Als die bij elkaar passen heb je een redelijke kans dat je opzet lukt. Je oude processor hoort bij dit (socket 775) mobo en ook het geheugen is naar huidige maatstaven ouderwets...

Kijk bij voorbeeld eens bij Conrad, Alternate of Salland, om er maar eens willekeurig 3 te noemen.

Ook tweedehands is er mogelijk wel iets te scoren.
Denk er wel om dat je videokaart ook moet passen bij een nieuw mobo.
En de videokaart die je noemt is zeker niet slecht...

De AMD processors hebben soms een redelijk goede video on board maar niet elke processor heeft dat en het ligt ook aan je eigen eisen en budget.

Succes!

Laatst bewerkt:
Inderdaad, doorsparen voor een nieuwe set/pc. Je zal hoe dan ook een nieuw moederbord + geheugen + processor nodig hebben als je dit wil upgraden.

Zoals je ziet, wil ik van mijn pc een snel monster gaan maken.

Met een i3, 4GB en een HD 6570???:shocked:

Wat wordt vast een monster ja, maar dan wel een mank lopend monster zonder tanden... :P
Bij de term "monster" heb ik toch wat anders in gedachten. Meer in de richting van 3rd gen. i7, 16Gb en een dikke videokaart

Vraag verplaatst, upgraden is net ff iets anders als overclocken

Ja, oke. Ik begrijp dus dat dit niet gaat werken vanwege mijn mobo (moederbord?) en ik moet dus zoeken naar een nieuw setje. Hoe kan ik weten of dit in mijn kast gaat passen want volgens mij is elke kast anders...
Ik zal wel op zoek gaan naar een belachelijk duur ding met deze specs....

ATX=ATX, als het maar geen low profile kast is en waarom nu ineens de andere kant? zijn ook tussenwegen die het prima zullen doen.
Vraag mij alleen af tegen welke problemen je aanloopt met de huidige configuratie.

Ah, ik heb er een gevonden! Maar is hij geschikt voor bijvoorbeeld battlefield 3? (Niet op de hoogste instellingen maar gewoon op de middelmatige instellingen) [link]
Het lijkt me een snel en goed dingetje.

Anders zou deze ook nog kunnen: [link]
Lijkt me ook wel goed.

Laatst bewerkt:
Jongens, (en meisjes) ik ben hier totaal N00B mee en weet dus helemaal niet hoe ik dat ik mekaar moet zetten. Het enige dat ik nu weet is hoe je je RAM-geheugen kunt uitbreiden en hoe je je processor kunt vervangen...

Weet je hoe je Windows moet instaleren? Scheelt 50 euro.
Is alleen maar op next klikken.
http://www.arnhem.ptcc.nl/index.php/vista/installatiehandleiding Handleiding hoe instaleren. Is het zelfde als Windows 8.

Kan je zoiets nemen.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B509842%5D=1&product%5B444166%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B482718%5D=1&product%5B441723%5D=1&product%5B242421%5D=1&product%5B259143%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B7517%5D=1
Kan je bijv Sims 3 op High settings spelen.

Laatst bewerkt:
Oke, ik weet wel veel van software etc. dus daar heb ik geen hulp mee nodig.
Ik heb het lijstje ff wat aangepast, want Windows 8 heb ik echt niet nodig, en die garantie ook niet echt denk ik.
(Heb Windows 7 (illegaal) op usb stickie)

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...441723]=1&product[242421]=1&product[259143]=1

Maar kan ik hiermee ook BF3 spelen?

Nu word hij niet in elkaar gezet :P
In elkaar zetten kost 50 euro. Krijg je de garantie cadeau. Voor een tientje extra heb je een veel betere processor. Heb ik er even in gestopt. 1 stapje hoger, maar deze is ook weer over te clocken dat je nog is 15% meer prestatie winst heb, dit kan je in de loop van de jaren doen. BF 3 kan je op medium settings spelen.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B509842%5D=1&product%5B444166%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B482718%5D=1&product%5B441723%5D=1&product%5B242421%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B225854%5D=1

Laatst bewerkt:
Wauw.... Wat een mooi systeem voor die prijs... En een AMD Phenom II X4 965 is ongeveer hetzelfde als een Intel Core I7?

Nee het zit tussen de I3 en I5 in en neigt meer naar de I5. Sommige vlakken zal die zelfs beter presteren. Onder andere voor gamen, omdat de Single cores meer Mhz hebben. Echter is de I5 weer beter in multitasken, dus in dit geval meerdere games tegelijker tijd spelen :P

Neem aan dat je dat niet doet? Ook heb je 8GB 1600 Mhz in het systeem.
De AMD Phenom II X4 965 heeft geen Apu, Onboard videokaart, maar heb je niet nodig. Want je hebt een losse videokaart wat veel krachtiger is.
Videokaart is belangrijker voor spelletjes dan de processor ;)

Laatst bewerkt:
Ik wordt bijna 12 (halve maand!) dus ik zal deze pc op mijn verlanglijstje zetten. Bedankt voor de hulp! :thumb::thumb::thumb:
B.T.W. deze kast is mooier :P [link]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan