Hoe kan ik mijn RAM computer geheugen upgraden van 1GB naar 8GB?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takketrol

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2012
Hallo,
Ik wil graag dat mijn computer meerdere programma's kan gebruiken op hetzelfde moment, maar ik heb nu 1GB geheugen en zou graag meer willen hebben, 8GB lijkt mij goed.
Waar kan ik dit het beste kopen op het internet en hoe moet ik dit installeren?

Computer informatie:

Processor: Genuine Intel CPU 2140 @ 1.60GHz 1.60GHz
RAM: 1GB
32-Bit
Moederbordnaam: Asus IPILP-AR (Locktite)
PC naam & merk: HP, Pavilion Slimline

ScreenHunter_25Jul231734.jpg

ScreenHunter_24Jul231734.jpg

ScreenHunter_23Jul231734.jpg

ScreenHunter_22Jul231734.jpg

Laatst bewerkt:
wat kan er op je moederbord....dat is een belangrijke vraag.
je vermeld niet welk merk en type moederbord je gebruikt.
Kan jouw moederbord wel 8 GB aan?

wat kan er op je moederbord....dat is een belangrijke vraag.
je vermeld niet welk merk en type moederbord je gebruikt.
Kan jouw moederbord wel 8 GB aan?
Nee daar kom ik net achter, volgens een andere site is het zo dat als je een 32-bit hebt dat 4gb het maximale is.

Dat klopt, je moet dan wel een 64-bit variant van Windows installeren.

Dan houd ik liever mijn 32-bit, maar hoe kan ik mijn RAM nou vergroten?

Door eerst ons te vertellen welk moederbord je hebt.

Ik gok dat er DDR2 op gaat. Verder denk ik dat 4GB totaal wel prima is voor een processor als deze.

Welkom op Helpmij.nl.:)

RAM kun je tot 3,25Gb verhogen de rest wordt niet gebruikt met een 32BIT Windows versie.

Door eerst ons te vertellen welk moederbord je hebt.

Ik gok dat er DDR2 op gaat. Verder denk ik dat 4GB totaal wel prima is voor een processor als deze.
Ik had zo'n programma gedownload voor die gegevens waarvan ik screenshots heb gemaakt, maar dat is blijkbaar niet genoeg.
Moet ik hem openschroeven en kijken naar het moederbord?

Beetje erg onbekend een "Lakeport locktite-00" moederbord. Mogelijk een kant en klaar systeem?

Graag wil ik mijn titel veranderen in: Hoe kan ik mijn RAM computer geheugen upgraden van 1GB naar 4GB?

we kunnen het veel makelijker doen haal je rambankje er eens uit en maak er een foto van met de sticker erop en zet hem hier neer meschien staat het daar op wat voor soort ddr is en gebruik speccy om je moederbord te laten zien. http://www.piriform.com/speccy druk in het programma op bestand en dan publiceer snapshot en plak de link dan hier . ( je moet dan wel even geduld hebben kan nog niet meteen). zo komen we er meschien achter. maar heb je een inelkaar gezetten computer of een kant en klaren?

we kunnen het veel makelijker doen haal je rambankje er eens uit en maak er een foto van met de sticker erop en zet hem hier neer meschien staat het daar op wat voor soort ddr is en gebruik speccy om je moederbord te laten zien. http://www.piriform.com/speccy druk in het programma op bestand en dan publiceer snapshot en plak de link dan hier . ( je moet dan wel even geduld hebben kan nog niet meteen). zo komen we er meschien achter. maar heb je een inelkaar gezetten computer of een kant en klaren?
Kant en klaren.

merk en type van de computer.

Is dit niet genoeg? Asus IPILP-AR (Locktite)

gevonden max is 1gb ddr2 per bankje verder kan hij niks aan...

-------
Dual channel memory architecture (1 DIMM per channel)
Two 240-pin DDR2 DIMM sockets
Supported DIMM types:
PC2-4200 (533 MHz)
PC2-5300 (667 MHz)
Single or double-sided DIMMs
Non-ECC memory only
Supports 1 GB DDR2 DIMMs
Supports up to 2 GB
'

13166554290.jpg

ps anonymous is not a group but an idee ( see your picture :P)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan