Hoe kan ik Nokia 330 met Route66 navigate 7 in de VS gebruiken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb al een paar jaar een Nokia 330 met daarin Route 66 navigate 7 (europa) en wil het apparaat in de VS gebruiken. Natuurlijk is dat voor de leverancier (die inmiddels geen nokia meer verkoopt) een veel te moeilijke vraag. Als ik het apparaat intik op de R66-site is het onbekend (ik heb legale spullen met bijbehorende Nederlandse handleiding van Nokia en van R66 met deze Nokia 330 op de omslag, maar daarin staat niets over updaten of andere werelddelen). Heeft iemand daar ervaring mee? Kun je ergens een R66 SD kaart met de VS kopen of is dat apparaat-gebonden? .

Nou dat heb ik dan ook gedaan. Ik heb inderdaad nee, want Route66 werkt niet meer met Nokia samen en verwijst voor updates naar Nokia. Verder werd ik daar bij dat callcenter ook niet wijzer. Op de Nokia site staat een telefoonnummer met lokaal tarief, maar als je belt kost het 5ct per minuut. Niet veel, maar toch niet netjes. Medewerker verbaasd dat Route66 naar Nokia heeft verwezen, maar hij komt er na lange tijd zelf ook niet uit en zal het navragen en die dag terugbellen (maandag). Niet dus en dinsdag ook niet. Vandaag zelf maar gebeld. Krijg een collega want de man is een half uurtje weg. Of ik het later nog eens wil proberen. Nee dus, laat hij mij maar terugbellen want dat is toegezegd. Hij noteert mijn telefoonnummer en zal het doorgeven, dan wordt ik teruggebeld. Mooi weer niet. Wat een toko dat Nokia. Ik vraag me trouwens af of er ooit Route66 kaarten van de VS voor de Nokia 330 zijn geweest. Iemand enig idee?

Ik heb vorige week een email over de gang van zaken gestuurd naar de manager communicatie van Nokia: Jurgen.Thysmans@nokia.com
Van zo'n functionaris mag je verwachten dat hij zich de miscommunicatie van Nokia klantenservice aantrekt en er iets mee doet. Op 7 juli heeft hij mijn bericht gelezen, maar een reactie is tot op heden uitgebleven. Nokia heeft dus duidelijk maling aan zijn klanten.

Nokia reageert niet. Ik heb daarom een klacht ingediend bij de ConsuWijzer die dit doorspeelt naar 'bevoegde instanties'. Op hun site vind ik onder Nokia een hele rits klachten van mensen over het niet reageren van Nokia op klachten en andere narigheid. Of mijn probleem daarmee wordt opgelost betwijfel ik. Nooit meer Nokia.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan