Hoe kan ik oude .dwg bestanden gebruiken- Sketch

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB47
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JB47

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Hallo,

Op mijn vorige laptop met XP en voor dit programma de instelling draaien in win95 werkte het nog. Het gaat om een technisch tekenprogramma waarin ik alle tekeningen met maten van mijn huis heb staan. Het programmaatje heette Sketch en werkte met haarlijn en positiemetertjes in de kantlijnen.
Sinds een paar dagen een nieuwe laptop, met Vista (%$#"#$%&), en natuurlijk, dit stukje software werkt niet meer.
Weet iemand een oplossing? Het liefst natuurlijk een huidige versie van Sketch als dat nog bestaat, maar ook een programma dat de tekeningen kan inlezen is mooi. Extensie van de tekeningen is .dwg.

alvast bedankt!
Jaap

.dwg bestandenHallo sensicane,

Nee, ken sketchup niet maar heb hier al gelezen dat dat meer een schetsprogrammaatje is.
Mijn programma stamt uit de oudheid, de 90-iger jaren...........

Dan zal het moeilijk worden hier een Vista compatible versie van te vinden.
Ik zal eens kijken of ik ergens programma's kan vinden met extensie .Dwg

.dwg bestanden

Hallo Sensicane,

Je zult het niet geloven, ikzelf ook nauwelijks, maar ondertussen probeerde ik een conflict op te lossen tussen een oude en neiuwe versie ms office. Inmiddels heb ik beide versies ge de-installeerd om het nu goed te gaan doen met een nieuwe versie.

Ik vond je link en voordat ik die probeerde besloot ik nogmaals te zien of sketch het deed (het blijkt overigens autosketch te heten zag ik, maar het icoontje heet Sketch).
EN, HIJ DOET HET!! met compatability instelling op win 95 uiteraard, maar ik heb mijn tekeningen weer op het scherm.

In ieder geval bedankt voor het meedenken en ik probeer jouw link ook nog even.

groet,
Jaap

mooi dat het werkt:D
toch best vreemd ineens:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan