Hoe kan ik restbestanden van Windows Live Mail verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Allen een goede dag toegewenst,

Na de 'schone installatie' van Windows 10 heb ik via mijn externe SSD schijf mijn -systeem-bestanden terug gezet waaronder Windows Essentials 2012. Maar na installatie bleek dat er een stuk van ontbrak. Zodoende is Windows Live Mail niet meer te installeren. Ik gebruik nu tijdelijk Thunderbird, een prima programma, maar lang niet zo uitgebreid als WLM. Ik heb Essentials 2012 geprobeerd opnieuw te installeren, maar dat lukt niet omdat "er al een versie van WLM op uw computer aanwezig is". Verwijderen dus die niet werkende stukken WLM. Nou vergeet het maar, Ik heb niet de rechten om dat voor elkaar te krijgen.

Mijn vraag is: Is er een manier om die restanten van WLM te verwijderen? Ik heb het met REVO geprobeerd, maar dat lukt ook niet.
Iemand een suggestie? Alvast mijn grote dank!

gertini

'T is al opgelost via een andere installatie van WLM 2012 op een andere computer. Gekopieerd naar de corrupte versie en het werkt!

Ik ga in dit zelfde topic ook maar even door, omdat ik eigenlijk een zelfde probleem heb (denk ik)

ik heb via "Configuratiescherm, Programma's en Programma's en onderdelen" Live Mail verwijderd omdat ik steeds problemen had.
Na Thunderbird geprobeerd te hebben wil ik toch weer terug naar Live Mail, echter omdat er blijkbaar nog resten op mijn computer achtergebleven zijn, kan ik heb niet opnieuw installeren omdat hij zegt dat hij al geïnstalleerd is. Maar klik ik er op, dan ontbreekt er een deel, namelijk "WLDCore.ddl" Hoe krijg het programma echt verwijderd, of het ontbrekende deel alsnog toegevoegd, en waar te plaatsen???
Wie weet raad??

Gr. Cor

Laatst bewerkt:
Hallo.
Probeer ook dit eerst.
1. Klik op Start
2. Klik op ‘Configuratiescherm’
3. Klik je op software
(Even laden…)
4. Zoek Microsoft Security Essentials op
5. Klik op verwijderen
of
5. Dubbelklik
6. Even de computer zijn gang laten gaan en je bent er van af.

Windows live mail is de nieuwere mail.

Windows live mail is een onderdeel van windows Essentials. En die kun je hier downloaden.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/essentials

Dit is even wat anders: Heb je een hotmail adres. Hotmail bestaat niet meer en dan is het bijvoorbeeld cortrans@outlook.com geworden. Dit laatste is handig want dan kun je wereldwijd bij je mail komen.

Laatst bewerkt:
Sorry voor deze onvoldoende informatie. Het betreft inderdaad Windows Live Mail wat onderdeel is van Essentials 2012.
Ik werk zelf op een laptop met Windows 10.

En opnieuw downloaden werkt niet, omdat hij dan aangeeft dat deze al op mijn computer staat........

Laatst bewerkt:
Sorry voor deze onvoldoende informatie. Het betreft inderdaad Windows Live Mail wat onderdeel is van Essentials 2012.
Ik werk zelf op een laptop met Windows 10.

En opnieuw downloaden werkt niet, omdat hij dan aangeeft dat deze al op mijn computer staat........

Ik heb het verhaal aangepast. Ook sorry.

Gedaan...... Bij "programma's en onderdelen" staat "Microsoft Security Essentials" er niet meer tussen, dus is dan ook niet verder (diep) te verwijderen......
Echter wil ik hem opnieuw installeren, dan krijg ik weer de tekst, dat hij al geïnstalleerd is.
En zoek ik in programma's dan kom ik hem inderdaad ook tegen, maar als ik er op klik, dan krijg ik weer die melding dat hij "WLDCore.ddl" mist........

Laatst bewerkt:
Jammer.... De Microsoft fix is niet van toepassing voor mijn versie van het besturingssysteem.......

Helaas, ook hier kom ik niet verder..... Zoals onderstaande foto ook al laat zien, laad Mail zich niet verwijderen......
ajld9i.jpg

Ik heb wel degelijk Windows LIVE mail geïnstalleerd, hier het bewijs.......

4uj3x0.jpg

En zoals u ziet, staat het nergens tussen de programma's .......

177fv6.jpg

Moet toch zo. Als je Windows Old wilt verwijderen open je 'Schijfopruiming' (via Bureau-accessoires --> systeemwerkset) en vink hier 'Vorige Windows-installatie' aan. Klik op 'OK' en klik vervolgens op 'Bestanden verwijderen'.

Maar het hoeft niet perse als je windows live mail goed werkt.

Laatst bewerkt:
Met alle respect........ Maar hoe kom ik in "Bureau-accessoires" bij Windows 10????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan