hoe kan ik settings van mijn videokaart wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

g3x123

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
hallo,
ik heb een laptop, een toshiba qosmio gaming,
mijn laptop hardware:
[smallIMG]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=70115&stc=1&d=1251582419[/smallIMG]

zoals u ziet:
totaal beschikbaar grafisch geheugen:2301 MB
toegewezen videogeheugen: 512 MB
als ik games wil spelen gaat dit bijna niet omdat ik slecht 512 MB kan gebruiken.

nu is mijn vraag, waar kan ik deze instellingen wijzigen zodat ik mijn videokaart ( Nvidia GeForce 9700 GTS) volledig kan gebruiken..(op vb 2000MB)
want op 512 draaien de games niet hoe ze zouden moeten kunnen draaien.

help mij aub! :D

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 821
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Het toevoegen naar 2000mb zal je probleem echt niet oplossen hoor....
Je videokaart is gewoon te zwak

wat frank volgens mij bedoelt is:

(en waar ik totaal mee akkoord zou gaan mocht hij dit bedoelen)

Het is niet enkel de grootte van de kaart (die 2000 Mb) die er toe doet, helemaal niet...
wat ook belangrijk is zijn de snelheden van de kaart...

512Mb is genoeg om elk huidig spel te kunnen spelen, als je dan toch nog problemen ondervind dan ligt het of aan het spel, of aan het systeem, of dan aan de snelheden die niet hoog genoeg zijn waardoor dingen niet snel genoeg verwerkt kunnen worden en dus ook niet snel genoeg kunnen getoond worden...

Ik vind dit echter helemaal geen slechte kaart... 256 bit interface en een chip van 800 MHz

Mag ik weten bij welke games je dit ondervind, want volgens mij kan je videokaart onmogelijk het probleem zijn

Laatst bewerkt:
nu even over dat wijzigen van de toegekende hoeveelheid... kan ik het scherm achter dat infoscherm zien? (met als titel: videobeeldinstellingen wijzigen)

mss dat ik daar iets op zie...

Bijlagen

• Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 772
Laatst bewerkt door een moderator:
hmmm, dat was totaal overbodig :s

daar zie ik dus niets op... en vrees dat ik u niet verder kan helpen...

wat zijn je specs?
en welke games praten we hier over?

ikzelf heb een acer aspire 5920 2,2ghz met een 8600gt 512mb
en kan echt alle huidige games spelen.

wat zijn je specs?
en welke games praten we hier over?

ikzelf heb een acer aspire 5920 2,2ghz met een 8600gt 512mb
en kan echt alle huidige games spelen.

specs?
wel, ik heb daarstraks GTA IV geïnstalleerd, en hij geeft aan dat ik maar 512 MB ter beschikking heb gesteld...
en vandra ik texture quality wat verhoog laggt het spel heel erg..
ik heb dit bij GTA IV, saints row 2, crysis warhead, ..;)

wat frank volgens mij bedoelt is:

(en waar ik totaal mee akkoord zou gaan mocht hij dit bedoelen)

Het is niet enkel de grootte van de kaart (die 2000 Mb) die er toe doet, helemaal niet...
wat ook belangrijk is zijn de snelheden van de kaart...

512Mb is genoeg om elk huidig spel te kunnen spelen, als je dan toch nog problemen ondervind dan ligt het of aan het spel, of aan het systeem, of dan aan de snelheden die niet hoog genoeg zijn waardoor dingen niet snel genoeg verwerkt kunnen worden en dus ook niet snel genoeg kunnen getoond worden...

Ik vind dit echter helemaal geen slechte kaart... 256 bit interface en een chip van 800 MHz

Precies:thumb:
En voor een laptop is het idd geen verkeerde kaart.
Maar dan nog.....

specs?
wel, ik heb daarstraks GTA IV geïnstalleerd, en hij geeft aan dat ik maar 512 MB ter beschikking heb gesteld...
en vandra ik texture quality wat verhoog laggt het spel heel erg..
ik heb dit bij GTA IV, saints row 2, crysis warhead, ..;)

je noemt daar dan ook wel even een paar heel zware games op he. je moet gewoon genoegen nemen met de details zo als je die kan zetten, als je namelijk nog 2000MB geheugen zou toewijzen aan je graka (geen idee of dit kan) dan is dit niet het geheugen van de grafische kaart, maar je gewone systeemgeheugen wat je toewijsd, hierdoor gan dingen alleen maar trager, je systeemgeheugen is namelijk langzamer, waardoor je videokaart dus met trager geheugen zit, en je CPU moet het doen met minder geheugen. sowieso is 512MB genoeg om huidige games te draaien.
dat de games niet goed draaien licht dan ook niet aan je geheugen, maar aan je grafische chip die te traag is, je zult het dus gewoon moeten doen met wat je pc`tje aan kan.
en als je echt extreem wilt games, koop je natuurlijk een desktop pc.
als je dus merkt dat iets niet goed loopt, moet je de grafische settings dus wat lager zetten, een 9700MGTS is nou eenmaal geen topkaart meer

Laatst bewerkt:
je noemt daar dan ook wel even een paar heel zware games op he. je moet gewoon genoegen nemen met de details zo als je die kan zetten, als je namelijk nog 2000MB geheugen zou toewijzen aan je graka (geen idee of dit kan) dan is dit niet het geheugen van de grafische kaart, maar je gewone systeemgeheugen wat je toewijsd, hierdoor gan dingen alleen maar trager, je systeemgeheugen is namelijk langzamer, waardoor je videokaart dus met trager geheugen zit, en je CPU moet het doen met minder geheugen. sowieso is 512MB genoeg om huidige games te draaien.
dat de games niet goed draaien licht dan ook niet aan je geheugen, maar aan je grafische chip die te traag is, je zult het dus gewoon moeten doen met wat je pc`tje aan kan.
en als je echt extreem wilt games, koop je natuurlijk een desktop pc.
als je dus merkt dat iets niet goed loopt, moet je de grafische settings dus wat lager zetten, een 9700MGTS is nou eenmaal geen topkaart meer

maar op mijn vorige desktop pc kon ik alles draaien, met maar 2 GB ram, GeForce 8800gtx maar, en een intel cpu, weet niet meer welke, maar was zelfs geen duocore..
en nu met zo een beest van een laptop gaat het nie??
en kheb mijn laptop al laten filteren op sites zoals canyourunit en allemaal zeggen ze dat ik alle games op maximum kan spelen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan