• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe kan ik .. (SIMPEL)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happydude

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
dit zou toch moeten kunnen.

dus dat je alleen in of uit invult en dat dan het totaal word uitgerekend ..
Ik heb het geprobeerd maar het lukt echt niet

ik klik in E3 "="en dan op E2 dan "plus" C3 en dan "min" D3 maar ik krijg het niet voor elkaar

Alvast dank !!:thumb:

In E3:

=E2+C3-D3

Zorg eens voor een betere titel van je vraag. Anders raakt de zoekfunctie van het forum vierkant.

Wigi

Goeiemorgen happydude,

Ben het eens met Wigi, de titel dekt namelijk niet de lading van je vraag want je wilt optellen, of optellen en aftrekken, salderen. Dat soort woorden maken het wat makkelijker.
Ik weet niet hoeveel rijen je per artikel kunt hebben, maar vanaf rij drie zou ik in kolom E de formule:
Code:
=SOM($C$2:C3)-SOM($D$2:D3)
gebruiken. In deze formule wordt de som vanaf rij 2 uit kolom C genomen en verminderd met de som uit kolom D vanaf rij 2. De begincelllen staan vast via de dollartekens. Je kunt de formule dus gewoon doortrekken naar beneden.

Fijn weekend,
Richard

Richard,

als er veel rijen met gegevens zijn (en in deze situatie is dit niet onwaarschijnlijk denk ik), is jouw methode minder goed. Lees hier eens even, onder het kopje "Microsoft Excel tips". Je laat Excel onnodige berekeningen doen.

Prettig weekend

Wigi

Ik had er zelf ook nooit echt bij stilgestaan, tot ik die pagina doorlas. Ik dacht: dat moet ik Richard ook zeggen... ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan