Hoe kan ik sneller torrent downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JvK1995

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2010
Ik probeer soms dingen te downloaden maar dit gaat bij mij altijd heel traag.
Nu heb ik bij andere forums hier gekeken waar ze niet tevreden waren met een snelheid van 50 kb/s.
Bij mij ligt de snelheid tussen de 10 en 0,1 kb/s, meestal 1 kb/s !
Ik gebruik utorrent en heb vaak zo'n 10 tot 20 seeders maar het blijft langzaam.
Volgens speedtest.com is mijn internetsnelheid 1300 kb/s dus moet torrentdownloaden toch ook veel sneller kunnen.
Heb ik nu de verkeerde instellingen gebruikt in utorrent en wat zijn dan wel de goede instellingen.
Of zijn er andere manieren om sneller met torrents te werken.

voor de duizendste keer
torrent is afhankelijk van seeders en uploaders en computers die online zijn:o

Je bent natuurlijk ook afhankelijk van de snelheden die de seerders (en leachers) halen.

Maar 10-20 seeders is niet veel!

Over je installingen valt weinig te zeggen, aangezien je die niet verteld. Ik ga er dan ook maar van uit dat je wel netjes een groen vinkje hebt. (of te wel, de juiste poort staat open)

@ Bertus, lmao!

Probeer torrents met ten minste 100 seeders, dan zijn er altijd genoeg online. Verder kun je kijken of je bijvoorbeeld ondertitels of andere taalspecifice delen van je download los kunt downloaden.
Pak altijd de torrent met de meeste seeders (en als het kan ook een beetje weinig leachers)

Zonder groen vinkje behaal ik hier ook de max. dat me internet aan kan dus dat moet geen probleem zijn.

@ paranoid

Voor jou misschien niet, maar als bij mijn de poort niet open of niet goed open is dan merk ik dat absoluut in de snelheid.

Maar ook dat is weer afhankelijk van de torrentfile, tracker, seeders en leachers.

Met aantal seeders bedoelde ik het aantal seeders dat gebruikt word, het aantal seeders in totaal is altijd boven de 1000, nu 5000, hiervan worden er 15 gebruikt.

Ik stel waarschijnlijk de verkeerde vraag.
Ik weet eigenlijk niks over poorten, dat zal dan wel het probleem zijn want mijn pijlte is blauw (geen idee wat dat inhoudt).
Als dit met de router te maken heeft, ik heb een "Sitecom Wireless router 300N X3"
De informatie die hieronder staat lijkt niet te passen in het vakje voor de poort.
De instellingen voor de verbinding staan hieronder. Ik gebruik een willekeurige poort.
Dit zijn mijn verbinding instellingen.JPG

Hoe kan ik zorgen dat ik een groen pijltje krijg?

Door die poort open te zetten in je router. Handleidingen volop op het www. Poort moet in progje en router uiteraard wel dezelfde zijn.

Je kan overigens gewoon zien wat het blauwe vinkje betekent als je de muis er even op laat hangen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan