Hoe kan ik statische lading het best voorkomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinzahammed

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2011
Omdat ik ga upgraden naar een nieuw systeem en zelf in elkaar ga zetten, leek mij het geschikt om de vraag hier te plaatsen.

Is een wandcontact of een cv-buis aanraken voldoende om statische ontlading te voorkomen.

Kan ik niet een horloge omdoen, daar een ijzerdraadje aan vast maken, en die vervolgens aan de case verbinden om zo vervolgens de statische ontlading te voorkomen?

Ik heb zelf al heel veel rondgezocht maar werd hier niet wijzer van, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.

Geen trui aanhebben, af en toe met een hand de kast aanraken en niet de chips direct vastpakken en je bent 99% zeker

jezelf eert aan een randaarde van een geaard stopcontact of een radiator ontladen, daarna een scherp randje zoeken van je systeem kast en daar je lading gelijk maken aan dat van de kast, vervolgens kan er weinig verkeerd gaan, geen wolle trui aantrekken als wampier al melde!

Komt zo'n polsbandje eigenlijk niet neer op mijn idee, een horloge met een ijzerdraadje?

OT: Ben nog niet begonnen omdat ik erachter kwam dat de case (CM 690 II) helemaal zwart geverfd is. Kan ik mijn lading nog steeds gelijk maken aan die van de kast ook al is ie helemaal zwart, en waar kan ik 'm het best aanraken?

De behuizing van de voeding werkt ook. Of de schroefjes waarop je het moederbord gaat monteren.

Komt zo'n polsbandje eigenlijk niet neer op mijn idee, een horloge met een ijzerdraadje?

Als je dat ijzerdraadje in het stopcontact steekt ja :P
Maar het is beter een polsbandje aan te schaffen, met eventueel een anti-statische mat.

Vraag nog steeds niet beantwoord, maar neem aan dat ik mezelf kan aarden als ik de voeding aansluit op een (geaard) stopcontact en vervolgens de behuizing van het voedingskastje aanraken, zal mij ontladen? Kan iemand dit bevestigen?

Laatst bewerkt:
Ja dat werkt. En omdat de voeding met metalen schroeven aan de rest van de kast zit werkt het aanraken van welk ander blank deel van de kast ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan