Hoe kan ik tekst links uitlijnen en cijfers rechts uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimmiej1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2012
een printscreen van het probleemhttp://imageshack.us/f/856/vraaght.png/

Tgaat om het uitlijnen van een prijslijst. De tekst netjes onder elkaar krijgen is geen probleem, maar hoe krijg ik de cijfers achteraan ook op 1 lijn. Rechts uitlijnen werkt wel voor de cijfers, maar dan staat de tekst niet meer goed en het zou allebei netjes onder elkaar moeten staan.

Alvast bedankt voor de hulp.

Het is misschien wat omslachtig, maar je zou (in Microsoft Word) de gegevens in een tabel kunnen zetten er vervolgens alle randen verwijderen (d.m.v. het tabblad Hulpmiddelen voor tabellen > Ontwerpen en de knop Randen).

Laatst bewerkt:
Als je een simpele lijst wilt maken, kun je volstaan met een decimaaltab. Deze lijnt getallen uit op het decimaalteken, waardoor bedragen als 12,50 en 4,4 op de juiste manier onder elkaar gezet worden. Tekst zet je uiteraard op een linkslijnende tab. Tip: als je de lijst intypt en nieuwe regels maakt met <Shift>+<Enter> i.p.v. <Enter> (wat je normaal zou doen) dan hou je de hele liijst in één paragraaf. Het is dan heel simpel om de tabs via de liniaal aan te passen.

Het is misschien wat omslachtig, maar je zou (in Microsoft Word) de gegevens in een tabel kunnen zetten er vervolgens alle randen verwijderen (d.m.v. het tabblad Hulpmiddelen voor tabellen > Ontwerpen en de knop Randen).

Al wat zitten knoeien om het in een tabel te krijgen maar zelfs dat lukt mij niet.

Ik zit met te grote rijen want als ik een tabel iets plak schuiven de prijzen op. Als ik dan op de juiste plaats krijg, kan ik de rijen niet verkleinen.

Tmag desnoods een werkje zijn dat iets langer duurt. Zolang ik zaterdag maar een deftige lijst heb. Nu trekt het ook op niks.

Laatst bewerkt:
Als je een simpele lijst wilt maken, kun je volstaan met een decimaaltab. Deze lijnt getallen uit op het decimaalteken, waardoor bedragen als 12,50 en 4,4 op de juiste manier onder elkaar gezet worden. Tekst zet je uiteraard op een linkslijnende tab. Tip: als je de lijst intypt en nieuwe regels maakt met <Shift>+<Enter> i.p.v. <Enter> (wat je normaal zou doen) dan hou je de hele liijst in één paragraaf. Het is dan heel simpel om de tabs via de liniaal aan te passen.

Hoe doe ik dat? Nog nooit met tabs gewerkt :(

Moeten het een , zijn of is . ook goed?

Staat daar ergens een simpele uitleg over? Moet ik die tekst terug invoeren?

Nog nooit op de TAB toets gedrukt in een document? Dat verbaast me :) Dat verklaart misschien dat ik je tegenvraag totaal niet begrijp, want een komma of een punt is niet relevant in een tekst. Tenzij je het decimaalteken voor getallen bedoelt. Dat leg je vast in je Landinstellingen. In Nederland is een komma voor decimalen gebruikelijk, de rest van de wereld gebruikt (veel logischer, maar wat weet de rest van de wereld nu eigenlijk :) ) een punt om decimalen te scheiden van gehele getallen.
Als je de liniaal aanzet in je document, vind je links een knop waarmee je het tabpunt kunt instellen. Standaard staat dat op linkslijnend ( L vorm) maar als je er op klikt verandert het teken naar Centraal tab (omgekeerde T vorm), Rechtslijnende tab (omgekeerde L) en Decimaaltab (Omgekeerde T met punt). Als je in de liniaal klikt, maak je de tab van het type dat je hebt ingesteld op het knopje. Vervolgens is het een kwestie van tekst typen, en op de tab toets als je naar de volgende positie wilt.

Overigens is het totaal onnodig (en bepaald lelijk leesbaar) om een bericht waar je op reageert te quooten. Dat bericht staat er immers voor iedereen leesbaar precies boven. Dus niet meer doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan