• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik verwijzing naar jaartal in tabblad dynamisch maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
In het sterk vereenvoudigde voorbeeldbestand in de bijlage staat in het tabblad "Omzet 2019" de omzet van 4 fruitsoorten. In het tabblad "Toppers 2019" staat de omzet van de fruitsoorten die meer dan € 100 jaaromzet hebben gehaald. Nou wil ik ditzelfde alvast klaarzetten voor 2020. Ik heb daarvoor het tabblad "Omzet 2019" gekopieerd en de naam "Omzet 2020" gegeven, cel A1 veranderd van "2019" naar "2020" en daar alvast wat cijfers ingevuld. Maar nou wil ik ook een tabblad "Toppers 2020" kunnen maken door "Toppers 2019" te kopiëren en cel A1 te veranderen naar 2020. Maar hoe kan ik de formules in "Toppers 2020" (B3: B6) zo aanpassen dat die ook dynamisch naar het nieuwe jaartal (cel A1) verwijzen?
 

Bijlagen

  • Test Fruit.xlsm
    26,4 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Je hebt een verkeerd bestandje bijgesloten denk ik.
IK zie nergens iets van omzet en fruit.
 
Je hebt helemaal gelijk! Dank dat je het zag! Heb het oude bestand vervangen door Test Fruit.xlsm
 
Met een indirect formule (in B3 en doortrekken naar beneden) lukt het denk ik wel
Code:
Eng: =IF(INDIRECT("'Omzet "&$A$1&"'!B"&ROW())>100;INDIRECT("'Omzet "&$A$1&"'!B"&ROW());"")
Ned: =ALS(INDIRECT("'Omzet "&$A$1&"'!B"&RIJ())>100;INDIRECT("'Omzet "&$A$1&"'!B"&RIJ());"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan