• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe kan ik voorkomen dat een excelmap met het kruisje wordt afgesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Beste forummers,

In het grijze verleden heb ik eens een opzetje gemaakt in Excel en ingebouwd dat men niet met het kruisje kon afsluiten (alleen met een verplichte functieknop), maar ik ben compleet kwijt hoe ik dat heb gedaan. Heeft iemand voor mij een voorbeeld van deze code?

thx, groet Egbert
 
Met zoiets in de ThisWorkbook sectie:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
[COLOR="#008000"]    'Controleer hier of je eigen code actief is.
    'Zoniet:[/COLOR]
    Cancel = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Bij automatisering moet je aansluiten op routines van gebruikers. Daarmee verklein je de kans op fouten & irritatie.
Dat is de belangrijkste bijdrage van MS: standaardisatie van de gebruikersinterface via Windows.
Achter de code die geactiveerd wordt door 'het kruisje' kun je alle code zetten die ook achter de 'functieknop' zit. So why not ?
 
Laatst bewerkt:
help mij s.v.p.
Ik kan je uitleg goed volgen en ben redelijk bekend met VBA, maar hoe zet ik die code dan achter het kruisje. Auto_close werkt wat dat betreft niet goed.
 
De code achter het kruisje kan je zien in #2 ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan