Hoe kan ik Windows XP opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kobusprinta

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Ik heb de opstartdiskette Windows 95 gebruikt om de PC op te starten en heb de C-schijf (ik heb er maar 1) helemaal gewist (format C:). De schijf is dus helemaal leeg. Nu wil ik Windows XP opnieuw installeren maar dat lukt niet. Met de Windows CD heb ik de PC proberen op te starten, hopende dat Setup zou werken, maar lukt ook niet. De bestanden van CD gekopieerd naar de C-schijf en Setup opgestart, lukt ook niet. Ik krijg de foutmelding dat Setup niet opgestart kan worden in DOS. Kan iemand mij advies geven wat ik precies moet doen om Windows vanuit DOS te installeren.

Alvast bedankt.

Indien je in de bios de opstartsequece zo zet, dat de cdrom als eerste staat, kun je van die XP cd opstarten, partities aanmaken, formateren, setup draaien.

Anders heb je een opstartflop van 98 nodig met cdrom ondersteuning, dan zoek je de map l386 op de cd, en start je setup met WINNT in te toetsen.

Echt formatteren!

Ff een vraagje hieraan gekoppeld. Als ik mijn Pc nu een helemaal schoon wil maken? Dus echt alles eraf. Wat is de beste manier?

Thxs Ger

Systeem Recovery.

Kan met en zonder formateren.

Maak van tevoren wel een data-backup.

Succes.

Hierna wel weer alles opnieuw installeren wat niet door de RECOVERY wordt gedaan.
Werkt prima.
TIP::thumb:
Heb je internet download ook eerst even WINSOCKFIX of LSPFIX.
Had deze nodig omdat ik ook een schone recovery had gedaan maar kon daarna het internet niet meer op.

Wat ik altijd doe is opstarten met de windows xp cd en dan de c partitie verwijderen en daarna opnieuw aanmaken. Hij stelt dan de vraag of hij de partitie moet formateren. Op deze manier is de c partitie helemaal leeg en gaat hij na het formateren door met het installeren van windows.

kromme zei:
Ff een vraagje hieraan gekoppeld. Als ik mijn Pc nu een helemaal schoon wil maken? Dus echt alles eraf. Wat is de beste manier?

Thxs Ger

Formateren, wipen en zappen

wipen is alles naar nullen omzetten, je hd werkt met enen en nullen.
en zappen is je mbr e.d. weer goed zetten.

Bijlagen

Trustno1 zei:
Wat ik altijd doe is opstarten met de windows xp cd en dan de c partitie verwijderen en daarna opnieuw aanmaken. Hij stelt dan de vraag of hij de partitie moet formateren. Op deze manier is de c partitie helemaal leeg en gaat hij na het formateren door met het installeren van windows.

Dat probeer ik nu ook maar ik krijg de melding dat ik de partitie niet kan verwijderen omdat er besturings bestanden op staan die gebruikt worden op dit moment.

Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik dus! Ik heb zo een idee dat bepaalde wachtwoorden ect erin blijven staan
Ger

opstart/formateren en xp installeren.

Even inhaken op de voorgaande vraag formateren en installeren, wat Ron41 steld is de juiste werkwijze, zo deed ik dat ook maar nu maakt hij het installeren niet af, bijna aan het einde vraagt t,ie naar een bestandje ASMS, doch dat is een alleen lezen bestandje.
Daar voor vroeg t.ie naar een regel die hij miste op regel 0 SP2 bestand, ook bijna aan het eind van de installatie. Ik snap niet wat hij wil, De xp rom hebben altijd goed gewerkt, en SP2 was nog niet geinstalleerd geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan