Hoe kan ik XP automatisch laten inloggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
139
Hallo allemaal,

Ik ben op mijn PC de enige gebruiker maar moet toch steeds bij het opstarten op mijn account klikken om in te loggen.
Hoe krijg ik XP zover om die stap over te slaan?
Tis niet echt wereldschokkend storend maar ik wil er toch graag van af :)

Heb via google al het 1 en ander geprobeerd maar zonder resultaat.
Bijvoorbeeld: via "uitvoeren" het commando control userpasswords2 en dan wat uitvinken e.d.
Zelfs met het instellen van een password voor mijn account (met admin rechten) lukt het niet - er komt zelfs een foutmelding bij waarna alsnog het "klik op op uw account om in te loggen" schermpje verschijnt.

Het heeft geloof ik te maken met de .Net software en dat heb ik weer nodig voor andere applicaties zoals games.
Wie oh wie weet het antwoord?
 
Je kunt dat account van die .Net Framework, in accountbeheer gewoon uitschakelen, blijft het gewoon werken.
 
Ik zie geen optie om het .Net account uit te schakelen...
Trouwens, er zijn 2 admins zie ik net. Eentje onder mijn naam en eentje die gewoon administrator heet.
Vreemd hoor, heb net nieuwe computer - dus ook nieuwe installatie XP - en alle software is hetzelfde maar hiervoor had ik het inlogschermpje niet.

EDIT: ik had beter moeten lezen wat exact te doen met het commando control userpasswords2...de volgende link op dit Helpmij forum beschrijft de oplossing: De Oplossing
 
Laatst bewerkt:
Vreemd, schakel die administrator eens uit, log uit, en dubbelklik ctrl, alt en delete, en kijk of je nog wel in kunt loggen als administrator.

Normaal wordt hij daar niet getoond.
 
Opgelost!
Ik had niet helemaal goed gelezen wat ik precies moest doen.
Heb mijn vorige post ge-edit en een link naar de oplossing geplaatst. (wel goed lezen dus :) )
 
Dat had ik ook zo begrepen, bedoelde dan mijn overbodige goedbedoelde adviezen.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan