hoe kan ik XP eraf gooien en windows 98 erop installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tournel

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2003
Berichten
5
Hoi, hoe kan ik XP eraf gooien en windows 98 erop installeren ?
 
hoe kan ik zien welke partitie , want ik weet niet wat dat beestje is
 
hiermee zijn al je problemen van de baan.....

Naam: MadBoot v7.0.43
Het zal je maar overkomen dat je PC crasht en je vindt je Windows bootdiskette niet terug. MadBoot is een onmisbare diskette die een resem meer mogelijkheden biedt dan degene die je krijgt bij je Microsoft besturingssysteem:je harde schijf wordt gecontroleerd op fouten en indien nodig hersteld, er wordt een oppervlaktecontrole uitgevoerd, de partities op je harde schijf kan je aanpassen en beheren, je kan je harde schijf formatteren (zelfs NTFS!), indien je het BIOS paswoord vergeten bent, kan je dit wijzigen, je kan tijdelijke bestanden op je PC wissen, je kan wijzigingen aanbrengen aan het systeemregister, etc. MadBoot is hét Zwitsers zakmes dat iedereen bij de hand zou moeten hebben in geval van PC problemen.
Grootte: 1.2 MB
Type: Freeware
Platform: Win 95/98/ME/2000/XP

hier vind jem : http://www.madboot.com/
 
en deze diskette moet ik gewoon insteken bij het opstarten , en dan kan ik xp eraf gooien ?
 
ja, maar eerst in de bios opstartvolgorde veranderen, eerst vanaf floppy starten. In he bios kom door tijdens het opstarten op *delete* te tikken

suc6
 
http://www.schoonepc.nl

Ik zou boot op cd laten staan en via cd booten dan alles formatteren en 98 installeren.

P.s. win2k rulez dat zou ik er opzetten :)

edit: welkom op helpmij.nl! :)
 
waarom zo ingewikkeld ?

Tournel schrijft dat FAT tabel van toepassing is. Dan is het dus gewoon een kwestie van de bootdisk van '98 erin, opstarten en vanaf de A> intypen:

format C:

desnoods gevolgd door format D: en format E: als er meerdere partities / schijven zijn.................
 
En als je geen bootdisk hebt kan je er HIER een vinden.
Ik vat dus samen wat je precies moet doen:
1) download de geschikte bootdisk voor win 98
2) stop de bootdisk in de computer
3) start op
4) nu start de computer op vanaf de bootdisk
5) typ format C: (als je 1 partitie* hebt en als die C noemt, zal waarschijnlijk voor jou gelden.)
- indien meerdere partities moet je deze procedure herhalen (met de driveletter van de andere partities weliswaar)
- indien andere driveletter moet je C vervangen door die andere letter
6) Kies YES
7) Typ D:\setup.exe (als dit niet lukt probeer dan R:\setup.exe)
8) Volg de instructies op het scherm

Moest er nog iets niet lukken of onduidelijk zijn, kan je me vinden op messenger, e-mail of in dit topic.

*Partitie: Je hardeschijf kan ingedeeld worden in 1 of meerdere stukken, zodat de computer die partities als het ware 'ziet' als aparte hardeschijven.

OPGELET!---> Zorg dat je alles op CD hebt staan (zoals documenten, favorieten, adresboeken etc.), zodat je niet voor verrassingen komt te staan want alles wordt verwijderd bij het formatteren van je harddisk!

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan