Hoe kan ik XP prof verwijderen als hij niet wil opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buffoon

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Hallo,

Op mijn pc staat een illegale versie van xp. helaas ben ik er laatst pas achter gekomen omdat hij niet meer wilde opstarten en de winkel er niks mee wilde doen.
Hij wil nu nogsteeds niet opstarten maar de winkel heeft mijn bestanden op me laptop gezet. Nu wil ik XP er dus vanaf hebben en er Linux opzetten. Maar hoe krijg ik XP er af als hij niet wil opstarten?????
owja hij wil nergens in opstarten dus ook niet in veilige modus enz enz enz.

Groetjes Buffoon

Heb je de XP installatie CD nog??
(maakt niet uit als ie illegaal is)

Dan kan je namelijk met de installatie de partie verwijderen en een nieuwe aanmaken voor Linux.

En anders doe je dat met FDISK.

Laat ff weten of je die cd nog hebt, dan leg ik het je verder uit:thumb:

heb je nog diskette station in je computer.
start dan eens op via een opstart disk van win98.

www.bootdisk.com

Heb je de XP installatie CD nog??
(maakt niet uit als ie illegaal is)

Dan kan je namelijk met de installatie de partie verwijderen en een nieuwe aanmaken voor Linux.

En anders doe je dat met FDISK.

Laat ff weten of je die cd nog hebt, dan leg ik het je verder uit:thumb:

hey,
ja ik heb de cd nog en k heb hem er ook al ingestopt maar hij gooit hem er uit en als ik hem in de brander stop dan wil hij hem niet lezen (doet hij dus niks)

en uhm een diskettestation heb ik ook nog.

De foutmelding die hij geeft is als volgt:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <windows-hoofdmap> \system32\hal.dll.

Dan zou ik even kijken wat puppie zegt, want ik ben het werken met opstartdiskettes een beetje verleerd:p .

@karimbizid, hoe wil je dan Linux erop zetten? als de dvd niet werkt? leg eens uit.

TS, zorg eerst dan die dvd writer/lezer gaat werken, anders heeft het allemaal zo weinig nut.

@karimbizid, hoe wil je dan Linux erop zetten? als de dvd niet werkt? leg eens uit.

TS, zorg eerst dan die dvd writer/lezer gaat werken, anders heeft het allemaal zo weinig nut.

k heb de 1.1 versie. en die past op een gewone cd

Ik neem aan dat hij de cd niet leest omdat de boel een beetje in de war is.
Als je een nieuwe partie hebt aangemaakt is alles weer op orde en moet het werken.

En boot je pc wel vanaf CD-ROM trouwens??

hij pakt helemaal niks
nou jah diskette heb ik niet geprobeerd.

Ik heb ooit eens een formateer diskette gehad. maar k weet niet waar hij is.
weet iemand anders waar ik die kan downloaden??

uhm sorry vergeten te melden maar op mijn laptop zit geen diskette station. en heb momenteel geen andere computer ter beschikking
hoe kan ik mijn cdrom speler aan de praat krijgen dan???

Weet je of je pc eerst probeert op te starten van CD rom??

Anders moet je dat instellen in de BIOS.

kan ik niet gewoon mijn harde schijf formateren op een of andere manier??

Je hebt echt een drive nodig.
Oke =>
Als je in je bios zit zie je iets van Boot config...
Daar moet je instellen dat hij eerst boot van X: (jouw cd-rom drive) en daarna van C:.

dank je het is tot zo ver gelukt.

hij pakt nu ook eindelijk de cd (xp) hij is nu aan het herstellen. (ik had namelijk geen optie om hem te verwijderen)

hey jongens, het is me gelukt

Ik heb de XP cd er in gedaan en geprobeerd xp er op nieuw op te zetten. toen ik parties aan kon maken heb ik alle parties verwijderd. nu staat er dus helemaal niks meer op.

Toch bedankt voor jullie tips want zonder jullie was het niet gelukt.
Groeten Buffoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan