Hoe kan ik zien of mijn Acces Point goed beveiligd is ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
IK weet niet of deze vraag hier thuis hoort, maar dat merk ik vanzelf wel.
Ik heb mijn laptop met een ZyXEL Accespoint draadloos verbonden en vanavond de configuratie voor de beveiliging gedaan, maar nu ben ik natuurlijk benieuwd of ik het goed gedaan hebt en of ik natuurlijk nu goed beveiligd ben voor buitenaf.
Is er een manier of een programma waarmee ik dat zelf kan testen ?

Alvast bedankt voor je reactie

groeten,
Barney

als je wep hebt ingeschakeld en je hebt verbinding kan in princiepe niemand inloggen, zonder je wep-sleutel te kennen.

Alles is tegenwoordig te kraken.Niet door huis tuin en keuken hackers.Voeg je MAC nog toe en het is nog moeilijker.Er zijn progjes voor.Moet even zoeken.

Het sniffen op veiligheid kun je oa doen met het prog
Ethereal of je kunt ook Netstumbler gebruiken om gaten in je beveilging te vinden.Laatste prog werkt niet altijd.

Met beveiligen bedoel ik inderdaad o.a hackers die rondrijden en dat die er dus totaal niet meer in kunnen komen

Barney

Gebruik dan eens even de progjes die ik heb aangegeven dan weet je waar je aan toe bent.

De Symantec link is niks anders dan een test om te kijken hoe je beveiliged bent tegen ........
Draadloosbeveiliging voor "wardriving "' wordt zo niet getest.

Je hebt gelijk daisy, ik ga jou progjes downloaden en bekijken.
Je hoort van me

groetjes Barney

nodig es e paar vrienden uit die een laptop met wifi hebben en laat hen het eens proberen ... is ook nog fun der boven op ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan