Hoe kan ik zien of mijn computer gehackt is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuelaaa

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2011
Ik heb al enige tijd het gevoel dat mijn computer gehackt is, alsof iemand kan zien wat ik doe? Hoe kan ik dat zien?

Btw; Ik zie opeens bij 'Start' een programmaatje staan: Dell Solution Center. Als ik erop probeer te klikken kan ik het niet openen. Maar ik kan dat programma ook niet verwijderen? Ik heb een Packerd Bell, geen Dell computer?

Alle tests al gerunt? Virusscanner, malware scanner?

Ik ben nu de hele computer aan het scannen. Hij heeft al heel veel tracking cookies gevonden? Maar de scan is niet nog klaar.

Een virusscanner geeft ook geen garantie, het kan best zijn dat er een tool geinstalleerd is die niet als virus wordt gezien maar wel de computer kan overnemen.

Oh, wat kan ik nu het beste doen dan? Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik heb het vermoeden van wel.

Maar wat ik vaag vind, wat doet die Dell Solution Center hier dan? Ik kan het niet openen en verwijderen.

Hoi,

Belangrijk is dat je een virusscanner actief hebt en vooral, dat deze 'up-to-date' is. Welke virusscanner heb je?
Controleer ook je een firewall actief hebt; je geeft niet op welke Windowsversie je gebruikt: XP is de firewall niet altijd 'standaard', bij latere versies wel.
Controleer op mailware (iets anders dus dan virussen ... !) via de stappen in de onderstaande bijlage.
Kijk in het Configuratiescherm > Software (of Programma's en onderdelen) of daar iets van Dell in het lijstje staat. Zo ja, dan kan je dat daar verwijderen.

Bekijk bijlage controle ongein.pdf

Laatst bewerkt:
Dell Solution Center is gewoon een onderdeel van de beheersoftware van Dell. Niks om je druk over te maken.

Dell Solution Center is gewoon een onderdeel van de beheersoftware van Dell. Niks om je druk over te maken.

..... maar het is natuurlijk wél vreemd dat TS een Packard Bell heeft en niet weet hoe dat onderdeel daar terecht is gekomen ..... :confused:

Vanveelen: Ik heb alles gecontroleerd, en firewall in ingeschakeld. Ik heb AVG-Anti virus.

Daarbij; ben dus gaan zoeken naar dat Dell programma maar ik kan hem nergens vinden bij Software? :\

Error; ik heb geen Dell maar een Packard Bell. Ik weet echt niet wat ik hiermee moet doen. Zo vaag, zou het te maken hebben dat iemand dat programma heeft geinstalleerd op mijn computer? Ik moet wel zeggen dat verder niemand ooit op deze computer is geweest behalve ons gezin. Verder niemand van buiten af. Zou het kunnen dat iemand via een andere computer dit soort dingen kan doen? :\

Zou het kunnen dat iemand via een andere computer dit soort dingen kan doen? :\

... het meest waarschijnlijk is, dat 'iemand uit je gezin' daar achter zit :P
Vraag eens na ....
Of wellicht hebben jullie iets anders van Dell in huis, bijvoorbeeld een printer .... ?

Dat is natuurlijk helemaal niet waar, computer software (en met name van grote brijven als Dell) lijken voor gebruikers normaal. Waarom zou je je namelijk zorgen maken over software van Dell? En dat is precies waar je de val in loopt, want het is de perfecte dekmantel voor virussen en malware.
Om het zeker te weten: heeft het programma een certificaat? Zoja dan hoef je je nergens druk om te maken, zonee dan gelijk verwijderen met AVG. Maar ik ga er inderdaad vanuit dat er niks aan de hand is omdat Dell software ook mee komt bij het installeren (of updaten) van print-, beeldscherm-, netwerk-drivers. Het kan zijn dat dit automatisch is gegaan aangezien Dell drivers mee kunnen komen met Windows update.

Laatst bewerkt:
Nee. Wij hebben maar 1 computer en 1 laptop! Laptop gebruik ik al een tijdje niet meer, omdat ik bang ben dat ie niet helemaal goed beveiligd is.

Nee, geen Dell apparaten hier in huis.

Dat is natuurlijk helemaal niet waar, computer software (en met name van grote brijven als Dell) lijken voor gebruikers normaal. Waarom zou je namelijk zorgen maken over software van Dell? En dat is precies waar je de val in loopt, want het is dé dekmantel voor virussen.
Om het zeker te weten: heeft het programma een certificaat? Zoja dan hoef je je nergens druk om te maken, zonee dan gelijk verwijderen met AVG. Maar ik ga er inderdaad vanuit dat er niks aan de hand is omdat Dell software ook mee komt bij het installeren (of updaten) van print-, beeldscherm-, netwerk-drivers.

Ik ben totaal niet bekend met dit soort dingen, maar hoe zie je of ie een certificaat heeft? Want ik kan dat programma niet openen noch verwijderen? Bij software staat ie ook niet en met AVG lukt het ook niet? :(

Als je even teamviewer installeert kan ik wel even kijken.

Kan iemand me dan misschien helpen met het verwijderen van deze Dell programma? Ik las ergens dat ik een anti-mallware moet installeren? Maar welke dan? :p.

Zoals ik eerder zei, installeer even teamviewer dan regel ik het wel voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan