Hoe kan je een criteria met weeknummer van deze week pakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerwinEderveen

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2011
Ik vroeg me af hoe je een criterium kan pakken met als code deze week. Deze week zou dan de waarde 1121 moeten hebben(11 van 2011 en 21 van week 21).

Er moet iets komen te staan in de criterium van:

Not between [deze week(1121) and [deze week(1121)-10]

de 10 is om 10 weken en verder terug te kijken.

Kan iemand mij vertellen hoe je de week code van deze week in een criterium moet zetten? ik heb al wel de volgende formule alleen kan ik die niet in een criterium plaatsen(werkt niet): ="Week "+(Right$("00" & CStr(Year(Date()));2)) & (Right$("00" & CStr(Isoweeknumber(Date()));2))

alvast bedankt!

Gerwin Ederveen

Een weeknummer berekenen is een beetje tricky, omdat je moet weten wanneer een week precies begint. Meestal wordt gewerkt mert Week 1 voor de eerste week die 4 dagen heeft. Die week bereken je met:
Format([datum],"ww",2,2). Omdat jij de week wilt koppelen aan een jaar (zelfs de laatste cijfers daarvan) moet je nog wat extra trucjes toepassen, voor de weeknummers die uit een cijfer bestaan. Dan krijg je iets als:
Val(Right(Year(Date());2) & Right("00" & Format([datum],"ww",2,2);2)) als formule. Dit levert een getal op zoals je wilt. Van deze formule kun je dan weer de waarde 10 aftrekken als je 10 weken terug wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan