ik ben ook zo'n beetje bezig met XNA.
Ik weet niet of je dit gedaan hebt.
Maar voor een afbeelding in te voegen moet je die natuurlijk ook wel loaden.
Het loaden van de afbeelding bedoel ik mee het laden in Solution Explorer.
selecteer de map Content , rechter muisknop en maak een nieuwe map aan Add >> New Folder, terug rechter muisknop op de map en druk op Add >> existing item. En dan zet je u afbeelding erin.
Maar vergeet niet u afbeelding in u nieuwe folder te zetten.
Voor het coderen:
We moeten de afbeelding laden in Texture2D objecten.
Code:
private Texture2D Plaatje;
Dan ga je naar loadcontent() methode.
We laden de afbeelding in de texture object
Dus u afbeelding word geladen in het spel.
Code:
Plaatje = content.Load<Texture2D>("Hier u afbeelding + map als het in een map zit");
// Voorbeeld: ("Objecten\\Foto");
Dan als dit gebeurd is ga ja naar Draw() methode.
dit is het plaatsen van de afbeelding.
Code:
spriteBatch.Begin();
spriteBatch.Draw(Plaatje, new Retangle(0,0,600,500), Color.White);
spriteBatch.End();
de lijn: spriteBatch.Draw(Plaatje, new Retangle(0,0,600,500), Color.White);
de eerste argument zegt welke texture we willen gebruiken, de texture met de naam Plaatje.
het volgende is Retangle dat geeft waar je u afbeelding wilt zetten, de eerste 2 parameters in Retangle geeft de X en Y as aan. de volgende 2 parameters is de afbeelding groote in hoogte en breedte.
De laatste is u afbeelding mengen met een kleurtje.
Bemij werkt dit supper, want ik heb XNA 3.0, 3.1, 4.0 en het werkt bij allemaal.
Mvg, Jim
