hoe kan je een foto toevoegen in een xna 4.0 game

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalboy

Banned
Lid geworden
10 mrt 2011
Berichten
657
weet iemand hoe je plaatjes kan invoegen in een xna game van xna4.0.
kom er niet uit. vind aleen van xna3.0 maar dat werkt volgens mij anders kan iemand mij helpen?:(
 
ik ben ook zo'n beetje bezig met XNA.

Ik weet niet of je dit gedaan hebt.
Maar voor een afbeelding in te voegen moet je die natuurlijk ook wel loaden.
Het loaden van de afbeelding bedoel ik mee het laden in Solution Explorer.
selecteer de map Content , rechter muisknop en maak een nieuwe map aan Add >> New Folder, terug rechter muisknop op de map en druk op Add >> existing item. En dan zet je u afbeelding erin.
Maar vergeet niet u afbeelding in u nieuwe folder te zetten.

Voor het coderen:

We moeten de afbeelding laden in Texture2D objecten.
Code:
private Texture2D Plaatje;

Dan ga je naar loadcontent() methode.
We laden de afbeelding in de texture object
Dus u afbeelding word geladen in het spel.
Code:
Plaatje = content.Load<Texture2D>("Hier u afbeelding + map als het in een map zit");
                                    // Voorbeeld:    ("Objecten\\Foto");

Dan als dit gebeurd is ga ja naar Draw() methode.
dit is het plaatsen van de afbeelding.

Code:
spriteBatch.Begin();
spriteBatch.Draw(Plaatje, new Retangle(0,0,600,500), Color.White);
spriteBatch.End();

de lijn: spriteBatch.Draw(Plaatje, new Retangle(0,0,600,500), Color.White);

de eerste argument zegt welke texture we willen gebruiken, de texture met de naam Plaatje.
het volgende is Retangle dat geeft waar je u afbeelding wilt zetten, de eerste 2 parameters in Retangle geeft de X en Y as aan. de volgende 2 parameters is de afbeelding groote in hoogte en breedte.
De laatste is u afbeelding mengen met een kleurtje.

Bemij werkt dit supper, want ik heb XNA 3.0, 3.1, 4.0 en het werkt bij allemaal.

Mvg, Jim ;)
 
Laatst bewerkt:
content waar

ik kan de content folder niet vinden, dat heb ik ook nog als probleem. daar hat ik al eerder een probleem mee toen ik ging zoeken op google voor dit, want ik heb zegmaar in solution explorer:





solution 'test' (2 projects)
test


properties
references
content references

game.ico
game.cs
gamethumbnail.png
program.cs


testcontent (content)
references


dus weet jij waar ??????:(
 
Ik zie dat je 2 projecten hebt.
wat zit er in de volgende ?
als ik een nieuw project maak met windows game(4.0) krijg ik maar 1 project.

ik heb hier een goeie tutorial van XNA 4.0 gevonden ;)
http://xnagpa.net/xna4beginner.html

Mvg, Jim
 
Laatst bewerkt:
project en content

raar ik heb er bij nieuwe projecten een 2 staan en geen map met content aleen wat ik boven heb neergezet in de lijst heb ik bij solution explorer. maar wat moet ik dan doen alles is bij mij anders? ik werk met microsoft visual studio 2010 en daarin met xna4.0:(
 
ik heb visual C# 2010 met framework 4.0. voor XNA 4.0
en visual C# 208 voor XNA 3.0 en XNA 3.1.

probeer eens een paar video's te zoeken op youtube.
of anders zet je u afbeelding in al die mapjes en dan heb je het zo ook gevonden ;).


Mvg, Jim.
 
bedankt voor de moeite maar heb ik al gedaan en ik kom alleen maar xna 3.0 tegen en geen 4.0 en 4.0 is weer anders en ik heb al geprobeerd xna3.0 te instaleren maar dat lukt niet met microsoft visual studio 2010 dan zegt xna3.0 instaleer het met microsoft visual studio. weet jij een progamma die xna3.0 aankan dan gebruik ik dat wel voor games.:confused:
 
http://xnagpa.net/xna4beginner.html

deze link is voor XNA 4.0 ;) Die had ik al gepost maar dat zul je mss over het hoofd hebben gekeken.

XNA 3.0 of 3.1 is voor Visual studio 2008.
XNA 4.0 is voor Visual Studio 2010 ;)

Dit heb ik ook al eens gepost :p zie maar eens juist boven u post :p.
 
bedankt

:dbedankt

ik had microsoft visual studio 2010 al en xna 4.0
nu heb ik erbij genomen microsoft visual studio 2008 en xna 3.0 en daarmee lukt het wel???

raar programma xna4.0 werkt anders en nergens uitgelegd maar ik ga maar verder met xna3.0

wel bedankt gr pas:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan