Hoe kan je eenvoudig documenten updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad4Jansen

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Ik heb verschillende lijsten met artrikelprijzen en adressen enz. In mijn document verwijs ik naar dit document. Nu heb ik een prijswijziging en mijn document staat op handmatig bijwerken.

Ik heb een macro gemaakt dit via het menu bewerken koppeling bijwerken het document bijwerkt en vervolgens opslaat en afsluit en weer opnieuw deze macro opstart

Ik open eerst een rits documenten en start dan de macro. Het werkt wel maar vreselijk traag.....:evil:

Kan dit niet anders
Ad

Het is mij niet geheel duidelijk wat de bedoeling is, maar als ik het zo lees zou je beter kunnen overwegen om een database te gaan gebruiken. Daarmee is het namelijk mogelijk om de gegevens op één plaats op te slaan en automatisch bij te laten werken wanneer er iets veranderd.

Ik heb verschillende lijsten met artrikelprijzen en adressen enz. In mijn document verwijs ik naar dit document. Nu heb ik een prijswijziging en mijn document staat op handmatig bijwerken.

Ik heb een macro gemaakt dit via het menu bewerken koppeling bijwerken het document bijwerkt en vervolgens opslaat en afsluit en weer opnieuw deze macro opstart

Ik open eerst een rits documenten en start dan de macro. Het werkt wel maar vreselijk traag.....:evil:

Kan dit niet anders
Ad

Wat voor een documenten?? excel word access

als je het met excel doet klinkt het als een calculatie, dit kan je vermijden door app. calculatie uit te zetten.
maar het is me niet duidelijk wat je bedoel, post eens een voorbeeld.

Een toelichting op een vage vraag

Allereerst sorry voor de late reactie mijn Internet heeft er een tijdje uitgelegen. Ivm een verhuizing wel afsluiten maar even een ruime week wachten met aansluiten op het nieuwe adres.:evil:

Maar ik heb een factuur concept gemaakt in een excel document.

Deze is gekoppeld aan diverse (excel) documenten oa artikelprijzen klantgegevens en opdrachtcodes.

Wanneer ik het factuur concept open, had ik de vraag wilt u de koppelingen bijwerken maar omdat deze gegevens een jaar niet wijzigen heb ik deze melding uitgezet.

Nu wijzigen de prijzen dus in 1 van de lijsten en wil alle reeds aangemaakte nog niet gefactureerde concepten updaten met de nieuwe prijs.

Het hier aanhangen van een voorbeeld gaat hem niet worden omdat de verwijzingen dan niet werken

Het bijwerken vd koppelingen duurt erg lang. Nu heb ik wel uitgevonden dat als ik het per 10 documenten uitvoer dat het sneller gaat maar dan moet ik erbij blijven.

Ik heb gekozen voor excel omdat 70% vh personeel reeds met excel werkt. De enkeling die met access werkt, heeft totaal niets met de facturering te maken.

Hopende dat het nu wat duidelijker is.
Ad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan