hoe kan je internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

barry'88

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
:(
ik heb voor de meesten van jullie een domme vraag:

ik wil op 2 computers tegelijk kunnen internetten,ik heb natuurlijk gehoord van multi pc modems en wireless internetkaarten maar wat is nou aan te raden?

ik heb momenteel een usb modem van e-tech ik heb er verder geen problemen mee maar kan niet werken op de computer als m'n zus erop zit....en zie die maar ervanaf te krijgen .

bij voorbaat dank op de tips.;)

Vele mogelijkheden.

Router, directe kabelverbinding, draadlood, niet draadloos..

Wat zijn je wensen en budget ?

het lijkt me dom om een budget te noemen als je niet weet wat die modems en stuff kosten ,maar als elke bezuinigende nederlander wil je natuurlijk de goedkoopste weg
;)

Meest goedkope: koop een crosscable (CAT 5, UTP) en leg deze tussen beiden PC's aan. Betaal je per meter en is niet heel duur.

Nadeel: Niet optimaal en betrouwbaar.

Volgende optie: een hub. Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar je laat hier niet het internet op binnenkomen en verdeeld hem dus vanaf een PC.

Volgende optie: koop een router (met modem). De wat goedkopere modellen heb je voor zo'n €50, de betere vanaf €100.

Nadeel: Is duurder.

Volgende optie: Draadloos.

Nadeel: Draadloze routers zijn duurder, je hebt in elke PC een ontvanger nodig die ook geld kost.

Ik zou zelf voor de router gaan, en indien je het geld er voor over hebt de draadloze variant.

Een router is verreweg de beste oplossing.
Naddel is dat je nu een usb modem hebt.
Een router heeft over het algemeen geen usb ingang, alleen UTP.
Ik ben bang dat je bij je provider moet vragen om een andere modem, met ingebouwde router met UTP aansluitingen.

Eventueel nog wat leesvoer in de bijlage.

Laatst bewerkt:
Er bestaan wel degelijk USB routers maar deze zijn meestal wat duurder.

Wat jij in dit voorbeeld dan nodig hebt is een Router met ingebouwd modem (de Speedtouch 510 bijvoorbeeld).

00061212.jpg

De router die in in het voorbeeld gaf is zo'n 78€ als ik het goed heb.

dat van google kan ik ook wel bedenken dank u

maar goed van je dat je die organisatie van red n kind steunt.
;)

Je kan idd een directe verbinding maken tussen de pc's, maar dan oet de pc met internetverbinding aan staan om op de andere pc ook te kunnen internetten. Dit is uiteindelijk niet een goedkope oplossing, want je verbruikt dubbel stroom.

Je kan proberen een ethernetmodem te regelen, misschien dat een kennis er nog een over heeft, en dan een router voor rond de €40 kopen. (ethernetmodems zijn net mobieltjes... iedereen heeft er wel 2 of 3 en gebruikt er maar 1, marktverzadiging)

ok tnx,maar is het niet zo dat de niewe pc's al zoiets al in de computer hebben

Geplaatst door barry'88
ethernet
:p

Een ethernet kaart wellicht.

Je moet kijken hoevaak je internet. Als de tweede PC maandelijks wordt gebruikt kan het niet zo'n kwaad als er twee PC's aan moeten staan.

Wil je dagelijks tegelijk op het net dan verbruikt een Router heel wat minders stroom.

ok ,dus ik moet een router kopen (want ik zit elke dag op het intenet)en een ethernet modem.:thumb:

Een router en ethernet modem? Is het dan niet handiger dat je dan een router met ingebouwd modem koopt? (zoals bijvoorbeeld de eerder genoemde speedtouch).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan