hoe kan je zien hoe warm me laptop is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pokerjoel

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik vraag me af waar je kan zien hoe warm me laptop is? Want ik heb gevoel dat het te heet is.
ik had onlangs programma gedownload en het bleek dat 101 graden was?:shocked: Volgens mij klopt dat niet?
heeft iemand misschien tips voor? Ik game nooit met me laptop. ik gebruik alleen voor word/internet/msn.

gr

Gelijk speedfan gedownload en er staat:
GPU: 68C
Core0 56C
Core 1: 56C volgens mij is dat nog te heet? aangezien er achter staat met een vlammetje teken?

Zitten de roosters van de ventilatoren aan de onderkant van de laptop of aan de zijkant?

Indien aan de onderkant: zijn deze vrij ten tijde van het draaien van Speedfan?

Om welke laptop gaat het trouwens?

De rooster van ventilatoren zitten aan onderkant.
Het gaat om laptop van Dell XPS en ja ze zijn vrije tijdens draaien van Speedfan.

dells worden redelijk warm ja, (geen super koeling) het beste wat je bij de studio en ik denk ook xps kan doen is de achterkant ietsje hoger zetten (op 2 dunne blokjes ofzo hierdoor kan de warmte beter weg)

everest is trouwens ook een zeer goed programma om alles van je pc/laptop te zien maar zie dat je al iets hebt gevonden.

Ik zie echter geen verschil tussen 2 verschillende Speedfan en PC Wizard 2010.
Voor Everest heb ik al in me laptop staan. maar deze sensor geeft geen warmte aan?

dellwarmteprobleem.jpg

Op dit momenteel heb ik me laptop ietsje extra hoger gezet maar de resultaat blijft in me ogen hetzelfde.

Ik ben benieuwd voor de tips hoe je kan verminderen met de warmte.

Laatst bewerkt:
de enige optie zou zijn stof vrij maken van de fans. Maar deze temps. zijn vrij normaal...

het is warm maar zeg maar niet ziekelijk heet voor een laptop=/ meeste oudere laptops worden warmer doordat je stof niet goed kan verwijderen=/. wanneer je echt over 75graden gaat moet je gaan bellen dan kan je hardware op en duur wel is stuk gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan