Hoe kan WINDOWS XP HOME EDITION formatteren???

Status
Niet open voor verdere reacties.

thamaster

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2003
Hallo,

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik windows xp home edition kan formatteren?

Opstarten met de cd van xp erin en dan kiezen voor formatteren (als alles is geladen)

Of bij www.bootdisk.com een bootdiskette (bv win98SE) maken. In het bios de opstartvolgorde veranderen zodat je van de A-drive opstart. Dan pc starten met de diskette erin. Dan kom je terecht in een DOS scherm. Hier kun je format c:\ intikken.

Thamaster, welkom op de Helpmij !!!

mogelijk een paar aanvullingen bij reeds genoemde opties :

formateren m.b.v. de CD van Windows lukt alleen als je heeeeeeeeeel erg snel van reaktie bent : je moet namelijk kort na de opstart kiezen voor "opstarten vanaf CD" en HET probleem is nu net dat dit maar heeeeeeeeeeel kort in het scherm zichtbaar is. Druk je dan GEEN toets dan wordt vanaf hdd opgestart en krijg je de optie om te formateren NIET aangeboden. De format optie wordt dus alleen aangeboden als je de optie kiest om te starten vanaf CD en nogmaals, dat staat heeeeeeeeeeeeeeeel kort in beeld, dus wees gewaarschuwd !!!

Een tweede aanvulling geldt mogelijk voor het opstarten m.b.v. een '98 bootdisk. Je kan alleen formateren m.b.v. van een '98 bootdisk als je XP geinstalleerd is op een partitie ingericht volgens de FAT 16 / 32. Is XP geinstalleerd middels NTFS indeling dan zal je nooit kunnen formateren vanaf een bootdisk '98 omdat '98 geen NTFS kan formateren. In dat geval zal je eerst met die bootdisk, m.b.v. het progje FDISK de NTFS partities moeten verwijderen, alvorens te kunnen formateren.

Laatst bewerkt:
HARTSTIKKE BEDANKT MENSEN.
HET PROBLEEM IS OPGELOST!!!!!!!!

Mooi zo!:thumb: En inderdaad wat Pasja zei, je schijf moest voor formatteren met opstartdiskette wel fat32 zijn.

Maar je bent eruit gekomen.

Heeeeeel snel op een toets duwen is zwaaaaar overdreven

Ik begeleid heel vaak mensen telefonisch in het herinstalleren van Windows XP op hun computer. De meest gemaakte fout in die situatie is het te laat op de spatiebalk drukken, zelfs al heb ik heel duidelijk aangegeven dat dat heel snel moet gebeueren. Sommige mensen moeten wel 5x proberen voordat het ze lukt om op tijd te reageren.
Ik vind het zwaar overdreven om het zwaar overdreven te vinden! En ik snap eigenlijk ook niet waarom Microsoft het nodig vond om die reaktietijd zo idioot kort te houden.

nou dan bel jij zeker vaak met een stel bejaarden of zo, ik heb nog nooit te laat gedrukt en repareer veel pc's

Geplaatst door lokoloko
nou dan bel jij zeker vaak met een stel bejaarden of zo, ik heb nog nooit te laat gedrukt en repareer veel pc's

Als je niets nuttigs weet te zeggen over het onderwerp, kun je beter niets zeggen.:rolleyes: Beter HEEL duidelijk, dan onduidelijk.

Vraag is trouwens allang opgelost

Laatst bewerkt:
En om "nuttige" discussies over hoe snel je wel niet op een knop moet drukken te beeindigen gaat deze maar op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan