Met wat jatwerk van de broncode van een bestaande site, ben ik begonnen een eigen calculator te programmeren in HTML.
Ik ben al een heel eind, maar loop vast omdat de waarde van mijn invoerveld niet door het javascript herkent wordt als een getal waardoor de berekening nooit plaats vind.
Hieronder een stukje van mijn HTML code, kan iemand een suggestie doen wat ik aan moet passen om de calculator werkend te krijgen?
Ik ben al een heel eind, maar loop vast omdat de waarde van mijn invoerveld niet door het javascript herkent wordt als een getal waardoor de berekening nooit plaats vind.
Hieronder een stukje van mijn HTML code, kan iemand een suggestie doen wat ik aan moet passen om de calculator werkend te krijgen?
HTML:
<script language="JavaScript">
function Calculate1 ( co21, km1 )
{
co2u1=Math.round(co21*km1*0.001)-(co21*km1*0.0005);
document.co2calc.co2u1.value=co2u1;
}
</script>
HTML:
<form name="co2calc">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="800" id="AutoNumber1">
<tr>
<td width="15%" height="30"><b><font size="2">Auto</font></b></td>
<td width="15%" height="30"><b><font size="2">CO2 uitstoot (g/km) </font></b></td>
<td width="15%" height="30"><b><font size="2">Kilometrage (km/jaar)</font></b></td>
<td width="10%" height="30"><br> </td>
</tr>
<tr>
<td width="15%" height="40">Uw Auto 1</td>
<td width="15%" height="40"><input type="char" name="co21" size="20">g/km</td>
<td width="15%" height="40"><input type="char" name="km1" size="20">km</td>
<td width="10%" height="40"> <input type="button" name="calc1" value="Calculate" onclick="Calculate1(document.co2calc.co2u1.value)"></td>
</tr>
</table>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="800" id="AutoNumber1">
<tr>
<td width="800" height="30"><font size="2"> </font></td>
</tr>
<tr>
<td width="800" height="40"><font size="2">Uw auto 1 zal hiermee</font><b><font size="3"><input type="text" name="co2u1" size=13> kilo CO2</b></font></b><font size="2"> per jaar minder CO2 uitstoten.</font></td>
</tr>
</table>