Hoe ken je programma's toe aan gebruikers in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
351
Ik gebruik XP-pro SP2 en wil software aan gebruikers toekennen. Hoe doe ik dat?

Op dit moment is het zo dat als ik software installeer, dat iedere gebruiker die software krijgt. Dat wil ik helemaal niet. Als ik als administrator aanmeld, kan ik alleen gebruikers opvoeren of afvoeren. Ik wil per gebruiker kunnen bepalen welke software gebruikt mag worden. Kan dat en zo ja hoe dan?
 
Kijk maar eens via de verkenner in de map all users.
daar staan de programmasdie iedereen te zien krijgt.
zet dit desnoods naar de administrator wat men niet mag zien c.q. gebruiken.
 
Dat heb ik gedaan en werkt bijna goed. Ik zit nog met het probleem van active sync. Bij één user moet de pocket-pc met outlook gesynchroniseerd worden en bij alle andere gebruikers niet. Bij alle gebruikers heb ik active sync weggehaald (ook bij all users), echter bij iedere gebruiker wordt active sync gestart. Wat kan ik nog doen om ervoor te zorgen dat active sync alleen bij die ene gebruiker draait en bij alle andere gebruikers niet?
 
Installeer dan allen bij die gebruiker active sync
volgens mij kun je aangeven dat het alleen voor die gebruiker geinstalleerd mag worden.
Dus even aanmelden onder de naam van die gebruiker en dan installeren.
 
Ook aanmelden als admistrator, afmelden in bestaand account, dubbelklik ctrl, alt, delete, dan aanmelden als administrator, eventueel een wachtwoord invoeren bij dat account in accountbeheer, in het configuratiescherm.

Dan in uitvoeren gpedit.msc invoeren en enteren, dan kun je alles instellen zoals je wilt, alleen voor de softwarebeperkingen zul je de regels zelf op kunnen stellen.


PS,
Dat wil alleen in XP pro.
 
Oops, gpedit ziet er voor mij wat moeilijk uit.
Ik heb een andere truc uitgehaald en die werkt ook. Ik heb active sync gedeinstalleerd en onder administrator opnieuw geinstalleerd. Omdat ik bij de "all users" alle programma's weggehaald had, kon ik active sync precies aan één gebruiker toekennen.
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.
 
Overigens: je hebt nu alleen de snelkoppelingen weggehaald he. Alle gebruikers kunnen de programma's nog wel starten.

Ligt er dus aan wat je er precies mee wilt bereiken. Beveiliging van gegevens/programma's heb je zo niet :).
 
Ehhhhh, daar had ik even niet aan gedacht. Bedankt voor de tip. Ik begrijp uit jouw reactie dat gpedit de beveiliging wel goed regelt (?).
 
Ehhhhh, daar had ik even niet aan gedacht. Bedankt voor de tip. Ik begrijp uit jouw reactie dat gpedit de beveiliging wel goed regelt (?).

Correct.
Je zou het op verschillende manieren kunnen oplossen.
Het makelijkste is de eigenschappen van de program files mappen te openen, tabblad beveiliging, en hier de instellingen regelen. Dus gewoon geen rechten toekennen.

Wat je ook kunt doen is een softwarebeleid toekennen. Zie ook:
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1708729&postcount=10 (het gaat voor jou om het tweede gedeelte v/h bericht)

Ook;
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1709350&postcount=18 (<<==)
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1709346&postcount=17

Kunnen van pas komen.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan