Hoe kiezen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xrux
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xrux

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Eindelijk na wat "sparen" kan ik mij orienteren op kopen nieuw pc systeem. Pentium 4 kan de deur uit. En dan kiezen ....

Zelf kan ik niet samenstellen bouwen dus zal "kant en klaar"worden of door leverancier gebouwd/testen.

Nu zie ik bijvoorbeeld bij azerty high end gaming een hele rits systemen staan .. maar wat is nu wijs, nodig cq waar moet ik op letten. (geld is niet per se de grens, gaat erom wat is verstandig voor nu met oog op toekomst)

doel PC is voornamenlijk MMO Gaming. Ik hou van graphics en wil toch de komende MMO games beetje op meer richting full/high graphics spelen dan altijd op low settings te moeten spelen. De plaats van mijn huis en daarom ook pc is zomers (als zon er is, lol) warm tot zeer warm. Koeling is wel belangrijk aspect.

Nou hoef ik geen pc die over 3 jaar nog op alles op high graphics kan spelen, maar Star Wars The OLd Republic in dec dit jaar en Guild Wars 2 volgend jaar (Ook Archeage en Terra zijn opties) wil ik toch wel op high resolution en "snel" kunnen spelen.

Nou las ik dat 2mb videokaart nog niet nodig is, maar wanneer wel, lol>? dit soort dingen weet ik dus weinig van.

Vraag is dus waar moet op onderdelen in een syteem letten om beetje leuk MMO's volgend jaar te kunen spelen.

Wat is je budget?
Als we dat weten kunnen we misschien wat voor je vinden/samenstellen ;)

Wat is je budget?
Als we dat weten kunnen we misschien wat voor je vinden/samenstellen ;)

ja, hehe. Ik zou zelf wat meer willen weten, om zo afwegen.

stel budget is 1000 euro. dan komt systeem van 1000 euro
maar misschien is 800 euro ook wel iets of is juist 1500 euro meer in lijn voor toekomst.

ik lees wel wat bijvoorbeeld grafische kaarten , misschien wel belangrijkste. amd is snelst en ndvidia is weer betrouwbaar en stabieler.. maar wat betekent het voor 3 jaar mmo games spelen.

zo ook bijvoorbeeld is voor star wars TOR shader 3.0 minimum maar is het beter 4.0 shader kaart te hebben of moet het al shader 5.0 zijn zoals battlefield 3 geloof ik vraagt.. zie ik de verschillen wel in de games en zo

en 1 kaart of twee grafische kaarten of zon dubbel card variant

watt voeding is ook zon verhaal 650 - 850...of meer ..maar is alleen watt waar je naar moet kijken bij voeding..

dus een budget is moeilijk te zeggen maar een range van 800 -2300 euro ligt in mogelijkheden. zoek meer advies om afweging te maken

Toevoeging

@rubbels , lol ik woon ook in Leeuwarden. Kleine internet wereld.

Om duidelijker te maken

Zie Alternate Pc voor gaming

Type neptunus is Goed voor gamen
type Terra is zeer goed
en type Venus is Uitstekend voor gamen

Hoe vertaal ik dat naar mijn MMO gaming, welke verschil zal ik ervaren bij spelen van de nieuwere MMO games tussen deze pc's?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan