hoe kim ik er nou achter welke drivers ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

malvado

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Ik ga de pc echt niet openmaken. Maar er zijn programma's die je vertellen welke kaarten, moederboord en enz. je hebt, van welke fabrikanten ze zijn en dan kun je de drivers ervoor downloaden. Kent iemand zo'n programma? Ik gebruik trouwens windows 7 wat er een beetje raar uitziet voor mij.

Is je pc geschikt voor Win7?
Win7 installeert namelijk tijdens de setup heel wat meer drivers dan bijv. zusje Vista.
Kijk maar eens bij apparatenbeheer of er gele uitroeptekens staan.

Heb je een pc van een groter merk, dan kan je vaak op dun site de drivers voor je hardware vinden.
Zet dan even merk, naam pc/type/nummer, dan kunnen we je wellicht verder helpen bij de ontbrekende.

Speccy ( http://www.piriform.com/speccy/update?v=1.07.205&l=1033 ) brengt bijv. de nodige hardware in beeld.

Met Driver Genius pro. kan je in een ogenblik drivers opzoeken en ook automatisch instaleren zonder dat je hoef weten welk je driver voor iets nodig hebt, gewoon knoopje druken updaten en klaar....:d
driver genius pro namelijk zoekt exzakt juiste en nieuwste driver dat je op dit moment nodig hebt, en...juist, jouw PC is het geschikt voor windows 7 ??

Laatst bewerkt:
Ervaring leert mij dat dat soort progjes(in dit geval deze) er wel eens flink naast kunnen zitten(realtek drivers voor me creative kaart bijv);)

Laatst bewerkt:
:) Nah ... k' weet niet maar had ik nog geen problemen mee, en heb ik tig talen computers meegeholpen ...:)

Ach...het kan idd een hulpmiddel zijn.
Zo ook als even de gegevens overnemen van genoemde progjes en zelf aan de slag op het grote boze www.;)

:confused: Nee ik bedoel niets verkeerd mee, het was alleen maar een ideetje :D
Driver Genius zoekt voor je laatste driver wat je nodig hebt, maar af/en toe hij wel eens naast vind dat dat je niet echt nodig hebt, je uiteindelijk zelf eerst toestemming moet geven of driver geinstaleerd mag worden enz..enz..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan